TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, January 2, 2014

HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN 2014 DI SMI (MICHAELIAN UNITED)

Ipoh, Khamis: 2/1/14 = 30 safar 1435

Banyak cerita hendak dikongsikan bersama kawan-kawan setelah agak lama tidak bersua muka walaupun komunikasi maya menerusi laman sembang sosial facebook tidak pernah berhenti. Masing-masing juga ingin melihat perubahan fizikal rakan yang sedang meniti usia remaja. Murid yang baharu masuk sekolah pula sibuk menyesuaikan diri dengan persekitaran pembelajaran yang berbeza dengan sebelumnya.
Kira-kira 95 peratus Michaelian ialah murid lelaki, kecuali pelajar perempuan pengajian prauniversiti tingkatan enam. Mereka cukup bertenaga sama ada dari segi pergerakan fizikal mahupun kelantangan suara. Namun, iklim sekolah (sistem rasa) di SMK St. Michael, Ipoh (SMI) tetap menjadi daya tarikan untuk murid terbaik bersekolah di sini.
Buat sementara, iaitu sehingga bulan Mei hanya terdapat pelajar tingkatan enam atas. Sebagai kelompok pelajar yang matang dan menuju usia 20-an, mereka boleh menjadi teladan yang terbaik untuk murid lain. Hakikat berkenaan juga dilihat oleh seorang pegawai pemantau PPD yang datang ke SMI sejak awal pagi lagi ...

No comments:

Post a Comment