TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Friday, March 11, 2011

PASUKAN BOLA SEPAK SMI KEMBALI MENYENGAT (BOY U-15 ADVANCED TO THE LAST EIGHT)

Persaingan hebat dalam kalangan pasukan bola sepak sekolah-sekolah daerah Kinta Utara nyata tidak menggusarkan pengurus, jurulatih dan pemain-pemain SMK St Michael, Ipoh (SMI). Sebelum mengambil bahagian dalam pertandingan sebenar, skuad bawah 15 tahun SMI terlebih dahulu melayan beberapa pasukan dalam siri perlawanan persahabatan pemanas badan. Keputusan perlawanan semuanya memihak kepada SMI:

           16/2:  SMI kalahkan ACS  4 - 1
         
           21/2   SMI kalahkan SMK Buntong 4 - 0

           24/2   SMI kalahkan Poi Lam  8 - 0
 
           25/2   SMI kalahkan SMK Dato' Ahmad Said  2 - 0

Kemenangan yang dicatatkan dalam semua perlawanan persahabatan kemudiannya diterjemahkan dalam perlawanan peringkat Zon B Kinta Utara apabila SMI mengungguli persada kumpulan dengan rekod tanpa kalah. Perlawanan secara round robin itu berlangsung di padang Tamar D R antara 28.2 hingga 4.3. Keputusan penuh perlawanan ialah:

            SMI seri dengan SMK Aminuddin Baki, Chemor  2 - 2

            SMI kalahkan SMK Menglembu  4 - 0

            SMI seri dengan SMK Jelapang Jaya  0 - 0

            SMI kalahkan SMK Seri Ipoh  8 - 0

Di peringkat kumpulan SMI telah mengumpul sejumlah lapan dengan menghasilkan 12 jaringan berbalas 2. Seterusnya, SMI layak ke peringkat suku akhir bertemu ACS yang pernah ditewaskan dalam perlawanan persahabatan sebelumnya. Perlawanan berkesudahan dengan jaringan seri 2 - 2.  Peraturan menetapkan bahawa tendangan penalti perlu diambil.

Kesudahannya SMI berjaya menjaringkan 4 gol, tetapi mengalami defisit satu gol apabila ACS berjaya menjaringkan semua lima tendangan bola mati itu. Apa-apa pun, tahniah dirakamkan kepada SMI yang telah menunjukkan semangat juang yang maksimum. Tahniah juga kepada pengurus pasukan, Cikgu Zulkarnain Daud yang telah berjaya membawa SMI sejauh itu sebagai azimat untuk pasukan SMI pada tahun hadapan, sempena 100 tahun SMI.

Tunggu pasukan impian SMI 100 tahun... 

No comments:

Post a Comment