TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Wednesday, February 9, 2011

DAHULU CIKGU IZZUDDIN, KINI CIKGU ST. MICHAEL (SENIOR DUO AT SMI)

Dua jejaka tampan yang sedang bergaya di hadapan kereta pak polisi (sebutan orang Indon untuk polis) sangat dikenali dalam kalangan warga SMK St. Michael, Ipoh (SMI). Kedua-dua mereka telah lama bersahabat, iaitu sejak awal dekad 1990-an ketika bertugas di SMA Izzuddin Shah, Ipoh, sebuah sekolah kelolaan Jabatan Agama Islam Perak. Seorang pakar kaunseling dan seorang lagi pakar sejarah.

Cikgu Ravindran ialah Ketua Unit Bimbingan dan Kaunseling, SMI, serta menjadi ketua kepada tiga orang lagi kaunselor pelajar sepenuh masa, iaitu Ustazah Adhariah Thamrin, Cikgu Ravi Chandran dan Tuan Omar. Pengalaman dan rapport yang dibina sekian lama dengan IPTS membolehkan guru dan murid SMI memperoleh khidmat kepakaran ahli akademik dan ikhtisas IPTS berkenaan. Selain kaunseling, Cikgu Ravindran juga ialah pakar teknikal penerbitan majalah sekolah.

Cikgu Zulkefli Sulaiman pula boleh digelar otai (old-timer, bukan tua, tetapi dari segi kepakaran pedagogi) dalam bidang sejarah. Budak-budak yang biasanya tidak mempedulikan mata pelajaran Sejarah bertukar menjadi obses sejarah apabila Cikgu Zul pintar memancing perhatian mereka, berselang seli antara kelakar dengan tegas. Pelajar universiti dan institut pendidikan guru yang hendak melaksanakan penyelidikan tentang pedagogi sejarah bolehlah berguru dengan Cikgu Zulkefli Sulaiman.

Cikgu Ravi dengan Cikgu Zul saling melengkapi dalam bab penjanaan modal insan di SMI. Seorang guru kaunseling dan seorang lagi guru disiplin. Sesekali mereka bertarung di gelanggang badminton bersama-sama Kelab Kilas Tangkis...

1 comment:

  1. wah.. teringat zaman cikgu ajar subjek perdagangan. spm 2006

    ReplyDelete