TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Saturday, February 12, 2011

U-PAUL UNGGULI LARIAN MICHAELIAN (MEGA CROSS COUNTRY)

Ipoh, Sabtu; 12.2.11 / 9 Rabiul-Awwal 1432
Menyusuri Sungai Kinta bermula daripada Wisma Taiko (kelihatan di hujung sungai), lambang kejayaan bekas pelajar SMK St Michael, Ipoh (SMI). Sepagi anak-anak muda SMI yang sudah biasa hidup senang-lenang, menaiki kenderaan yang selesa dan bergerak ke sana ke mari hingga merentas benua diajak menjejak sejarah. Mereka berputar-putar di luar kawasan SMI agar dapat mengenali sejarah SMI.
Dari Wisma Taiko, mercu kejayaan korporat menuju persekitaran menyejukkan mata di sepanjang Sungai Kinta dan seterusnya kembali menghampiri SMI bermula dekat Medan Istana, dan seterusnya berakhir di Kompleks Islam sebelum membelok ke pagar utama sekolah. Semua peserta larian telah lulus ujian sebagai pengkaji sejarah secara spontan. Mereka pulang ke dunia realiti, di laman SMI.
Glamor sang juara. Rumah U-Paul (kuning) membolot 4 daripada 7 kategori peringkat umur yang dipertandingkan (tingkatan 2, 4, 5 dan 6 perempuan). Tempat kedua diduduki oleh rumah La Salle, dan ketiga Augustus. Jumlah mata yang diperoleh akan dicampur untuk temasya sukan tahunan SMI yang dijadualkan pada 2 Julai nanti...



No comments:

Post a Comment