TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Saturday, February 26, 2011

KEGIATAN KOKURIKULUM PRAUNIVERSITI TINGKATAN 6 DITERUSKAN (TAPPING LEADERSHIP SKILLS AMONG MICHAELIAN'S SIXTH FORM)

Dengan wajaran atau pemberat sebesar 10 peratus daripada syarat kemasukan ke universiti awam tempatan dan penajaan biasiswa ke universiti terkemuka dunia, penglibatan dan pencapaian dalam komponen berkenaan menjadi makin penting dalam pengajian prauniversiti tingkatan 6. Fokus terhadap bakat kepimpinan, khidmat komuniti dan kebajikan bakal melengkapkan mereka dengan kualiti lepasan tingkatan 6 selain pencapaian akademik sepanjang tempoh setahun setengah pengajian. Proses rekod dan dokumentasi tentang perancangan, pelaksanaan dan penilaian segala kegiatan kokurikulum akan menjadi bukti ke arah itu.
Foto di atas menunjukkan Theam Kuo Liang, pelajar UA1 sedang mencuba teknik bantuan pernafasan CPR dengan menggunakan model dummy. Sebelumnya tunjuk cara teknik CPR dibuat oleh anggota kanan Persatuan St. John. Sejumlah kira-kira 60 orang anggota kadet bomba bergabung dengan anggota St. John bagi menjayakan aktiviti yang berlangsung antara pukul 3.40 hingga 5.00 petang itu.
Segala-galanya nampak mudah, tetapi apabila disuruh mencuba sendiri, ternyata mereka yang mulanya kelihatan berasa kelakar bertukar menjadi gabra dan gemuruh. Naga Vishnu (UA3) dan Rashvinder Kaur (UA2) turut mencuba. Pengalaman pertama yang dilalui itu sukar dilupakan.
Kerjasama strategik antara kelab, persatuan dan unit pakaian seragam di SMK St Michael, Ipoh (SMI) memang digalakkan. Perkongsian kemahiran sedemikian menggambarkan kepelbagaian kebolehan yang perlu dihormati dalam masyarakat sebenar. Kadet Bomba akan terus menjalin kerjasama dengan program terkini khidmat komuniti dalam sekolah bersama-sama Kelab Adams...

No comments:

Post a Comment