TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Saturday, October 8, 2011

ANDERSON, RPS UNGGULI SUKAN PREMIER ZON PERAK (DEFENDING CHAMPIONS MADE IT AGAIN)

Ipoh, Sabtu: 8/10/11; 10 Zulkaedah 1432

Menepati jangkaan. Dua patah perkataan itu sudah cukup bagi menggambarkan betapa hebat dan kental pasukan SMK Anderson, Ipoh dan SMK Raja Perempuan Ipoh (RPS) mengenepikan saingan tradisi mereka dalam kejohanan sukan premier zon Perak. Pertandingan akhir bola sepak dan majlis penyampaian hadiah yang disempurnakan oleh Dato' Mohd Rauhi bin Mohd Isa, Pengarah Pelajaran Perak dilangsungkan di padang SMK St Michael, Ipoh mulai pukul 8.30 pagi tadi.
maraikan kejayaan

Anderson tidak menghadapi masalah bagi mengekalkan kejuaraan bola sepak dan hoki justeru mereka juga memiliki reputasi sebagai juara peringkat kebangsaan. Dalam laluan peringkat kumpulan B, skuad bola sepak Anderson menewaskan Star 2-1, MCKK 5-1 dan Idris Shah Parit 4-0. Seterusnya pada pusingan kedua, Anderson membelasah Sekolah Sultan Yusuf, Batu Gajah 4-0, dan King Edward VII Taiping 3-0.
nyanyi lagu sekolah Clifford

Skrip berbeza dialami oleh Clifford yang hanya bermula sebagai naib juara kumpulan A apabila tunduk kepada King Edward 0-1, sebelum membenar cabaran Horley Methodist, Teluk Intan 11-0. Namun, pada pusingan kedua kumpulan Y, Clifford berjaya menafikan kehebatan Star dengan jaringaqn 3-2, dan tuan rumah bersama kejohanan, SMK St Michael, Ipoh 3-1. Secara psikologi, Anderson begitu gagah.

Pada awal perlawanan, Clifford lebih banyak menguasai bola. Namun, menerusi satu serangan balas pada minit ke-19, gawang Clifford dibolosi. Ketika permainan berbaki 10 minit, Anderson melebarkan kedudukan kepada 2-0 hinggalah tamat perlawanan. Sementara itu, KE VII Taiping berjaya menduduki tempat ke-3 setelah menewaskan Star 4-2 di Taman DR pagi ini juga.

Pasukan hoki Anderson memang tidak pernah membenarkan pasukan lain mengangkat muka. Selaku juara kebangsaan, Anderson menjaringkan tidak kurang 7 gol bagi setiap perlawanan. Pasukan yang berjaya menahan Andeson daripada berpesta lebih 10 gol hanyalah ACS dan Star.
kenangan dengan dato' rauhi

Naib juara hoki ialah MCKK, diikuti oleh Star di tempat ke-3 dan ACS keempat. Pasukan SMI yang pernah menduduki tangga ke-3 hoki dua tahun lagi tidak bernasib baik kali ini kerana tidak berjaya melepasi pusingan awal lagi. Sesuatu perlu dilakukan kerana SMI pernah melahirkan dua orang kapten hoki skuad negara yang mencatat kejayaan di peringkat dunia.

Dalam acara bola jaring, sudah beberapa tahun belakangan ini RPS membuat Ave Maria Convent menggigit jari. RPS juga memiliki skuad hoki yang disegani di peringkat kebangsaan. Acara hoki dijalankan secara bergilir tahun antara kategori lelaki dan perempuan.

No comments:

Post a Comment