TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Saturday, October 22, 2011

PK PETANG SMI DILANTIK PENGARAH MSN (CIKGU BOB APPOINTED STATE SPORT'S BOSS)

SMK St. Michael, Ipoh (SMI) bukan sahaja sebuah sekolah yang disegani dan ternama, bahkan sentiasa mencatat pencapaian yang diperbaharui dari masa ke masa. Warga SMI berada di mana-mana. Kehadiran mereka jelas meninggalkan impak.

Encik Borhan bin Shamsuddin atau lebih dikenali sebagai Cikgu Bob, Penolong Kanan Petang SMI sejak tiga tahun lalu kini melangkah lebih jauh dalam kerjaya beliau. Cikgu Bob dilantik sebagai Pengarah Majlis Sukan Negeri Perak (MSN), kerusi panas yang lazimnya diisi oleh pegawai tadbir dan diplomatik (PTD) gred M52. Beliau mengisi kedudukan berkenaan secara pinjaman selama dua tahun, dengan pilihan sambungan selama setahun lagi.
Cikgu Bob memang berpengalaman luas dalam pentadbiran dan pengurusan sukan hingga ke peringkat antarabangsa. Malah, MSN bukan asing bagi Cikgu Bob kerana sebelum ini pun beliau pernah menjalankan tugas pegawai kanan di sana. Selain hubungan baik dengan personel sukan seluruh negara, sebagai guru, beliau dapat mencatur tunas atlet muda yang boleh digilap di peringkat sekolah.

Cikgu Bob memiliki ijazah sarjana muda sastera dengan kepujian dari Universiti Malaya. Penulis blog (PB) pernah satu kelas (kaedah sejarah) dengan beliau semasa sama-sama mengikuti kursus diploma pendidikan di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) kampus Petaling Jaya suatu ketika dahulu. Moga Cikgu Bob akan terus melakar kejayaan dalam kerjaya beliau, amin...

No comments:

Post a Comment