TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, October 13, 2011

ANTARA DUA JAMUAN SERLAH MASYARAKAT BUDIMAN (LIGHT AND EASY MEAL)

Ipoh, Rabu: 12.10.11 / 14 Zulkaedah 1432

Hujung tahun memang sinonim dengan jamuan. Di sekolah, pelajar menganjurkan jamuan perpisahan untuk mereka yang bakal tamat persekolahan. Kelab Guru dan kakitangan juga menjadikan jamuan makan malam sebagai acara wajib tahunan. 
Sebagai penolong guru penyelaras kadet bomba prauniversiti, penulis blog (PB) sempat singgah dalam majlis jamuan perpisahan, khusus bagi meraikan abang kakak senior yang bakal menduduki peperiksaan STPM pertengahan November ini. Walaupun hidangan ala kadar, riak gembira jelas terpancar menerusi wajah generasi muda yang bakal menggalas amanah saf hadapan kepimpinan sedikit waktu lagi. Tradisi kenduri masih dilanjutkan dalam suasana penuh adab sopan.
Tanpa set hidangan mewah dan tanpa lampu suram bagi menaikkan aroma makanan, anggota kadet bomba masih dapat menikmati rezeki yang enak. Tiada rungutan dan tiada sungutan kedengaran. Masing-masing faham akan konsep ekuiti dalam sesebuah malis keramaian yang bersifat sederhana.
Pada sebelah malam, bertempat di Hotel Heritage, berlangsung pula satu lagi majlis keramaian. Kali ini, Kelab Staf SMI berjaya menghimpunkan guru dan kakitangan dalam satu suasana eksklusif dan sedikit mewah. Cahaya suram daripada limpahan lampu mega memberikan kelainan kepada jamuan walaupun hidangan yang dinikmati mungkin bukan luar biasa sangat. Agenda utama jamuan tentulah bagi mengukuhkan lagi ikatan kekeluargaan warga sekolah demi kebaikan proses pembelajaran murid.
Selain menikmati hidangan lazat, acara yang mengisi sebahagian besar majlis ialah cabutan bertuah. Pada tahun ini 50 peratus anggota kelab berjaya membawa pulang baucer tunai, hamper dan hadiah-hadiah lain. Semua hadirin juga membawa pulang cenderama kenang-kenangan...

No comments:

Post a Comment