TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Friday, August 26, 2011

HIAS KELAS SEMPENA MERDEKA (THE ART OF CLASS DECO)

Ipoh, Jumaat: 26.8.11 / 26 Ramadan 1432

Antara pengisian sambutan kemerdekaan negara edisi ke-54 peringkat sekolah ialah pertandingan menghias bilik darjah. Supaya lebih adil, garis panduan tentang konsep, kriteria pemarkahan juri dan had perbelanjaan yang dibenarkan. Seperti biasa, terdapat kelas yang bersungguh-sungguh untuk menang, dan ada juga yang sekadar mengambil bahagian.
Hiasan yang dipersembahkan seharusnya menepati tema sambutan, iaitu "transformasi berjaya, rakyat sejahtera". Selain itu, maklumat sejarah dan tokoh-tokoh pejuang merdeka yang dipaparkan biarlah kreatif dan menangkap imaginasi. Peranan generasi muda dalam proses pengisian kemerdekaan ialah nilai tambah yang diharapkan.
Semua 41 buah kelas dari tingkatan 1 hingga 6 Atas mengambil bahagian berdasarkan kategori. Tahun ini, penolong-penolong kanan telah sudi menjadi juri pertandingan. Keputusan dan penyampaian hadiah dijangka disampaikan selepas cuti hari raya nanti.
Walaupun sibuk dengan persiapan peperiksaan percubaan SPM dan STPM, pelajar masih teruja untuk menampilkan hiasan kelas yang terbaik. Maka, kempen semarak kemerdekaan dalam kalangan generasi muda telah mencapai tujuannya. Perjuangan generasi dahulu akan sentiasa dihargai...

No comments:

Post a Comment