TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Monday, August 15, 2011

PELANCARAN SAMBUTAN MERDEKA EDISI 54 (NATIONAL FLAG FLOWN BY MICHAELIANS)

Ipoh, Isnin: 15 Ogos 2011 / 15 Ramadan 1432

Semangat cinta negara terus utuh dalam kalangan generasi muda. Sikap patriotik telah disemai sejak di bangku sekolah merentas kurikulum, iaitu diterapkan dalam setiap mata pelajaran. Hanya warganegara yang memiliki jati diri akan sanggup berkorban jiwa dan raga bagi mempertahankan negara daripada diinjak oleh kuasa-kuasa asing.
Malaysia ialah bumi bertuah yang kita huni dan jaga, tanah tumpahnya darah kita. Kemakmuran, keselamatan dan perpaduan yang dinikmati ialah insurans kejayaan yang akan membawa Malaysia ke mercu lebih tinggi. Pemimpin dan rakyat saling bergandingan untuk mara ke arah hala tuju yang sama.
Warga SMK St. Michael, Ipoh (SMI) juga tidak ketinggalan menjelmakan citra kemerdekaan yang tulen. Dalam satu majlis ringkas tetapi simbolik, warga SMI telah melafazkan aspirasi merdeka dalam persekitaran bayangan masyarakat Malaysia yang bersatu padu tanpa mengira latar belakang kepercayaan, keturunan dan sosioekonomi. Mereka dengan penuh bangga mengibarkan jalur gemilang bersama-sama.
Dalam majlis pelancaran sambutan pagi tadi, beberapa acara telah diatur dan dijayakan. Selain ucapan-ucapan, pelancaran diisi dengan persembahan pantun dan lagu, serta nyanyian lagu patriotik secara beramai-ramai. Penyampaian hadiah untuk esei kemerdekaan anjuran Panitia Bahasa Melayu SMI dengan kerjasama Kesatuan Kebangsaan Guru-guru Dalam Perkhidmatan (NUTP) telah disempurnakan.
Sambutan merdeka peringkat SMI akan berlangsung selama sebulan, iaitu sehingga sambutan Hari Malaysia pada 16 September nanti. Pelbagai aktiviti telah dipilih oleh pihak jawatankuasa, termasuk pertandingan menghias kelas dan kuiz merdeka. Sesungguhnya warga SMI berikrar untuk menyemaikan jiwa merdeka dalam sanubari masing-masing untuk ditransformasikan kepada kejayaan cemerlang dalam segenap bidang...

No comments:

Post a Comment