TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Friday, August 12, 2011

GURU SMI TERIMA PINGAT PERKHIDMATAN (STATE COMMISSIONER'S OF SCOUT COMMENDATION AWARD)

Pertubuhan Pengakap yang diasaskan oleh Baden-Powell telah lama mencapai tahap global dengan menyumbang bakti dan khidmat kesukarelaan di serata dunia. Malah, di Arab Saudi, pasukan pengakap saban tahun diberi kepercayaan bagi membantu pergerakan kira-kira tiga juta orang jemaah haji, khususnya ketika melontar jamrah. Di Malaysia, pergerakan pengakap dimulakan di peringkat sekolah rendah lagi hinggalah ke peringkat belia dan dewasa.

SMK St. Michael, Ipoh (SMI) juga memiliki pasukan pengakap yang boleh dibanggakan. Selain pengakap raja dalam kalangan murid, SMI juga bertuah salah seorang pegawai kanan pengakap negeri ialah  gurunya. Encik Shahruzzaman, guru akademik tingkatan 6 gred DG 48 telah dilantik sebagai Penolong Pesuruhjaya Pengakap Negeri Perak Darul Ridzuan.

Sebelumnya, Encik Shahruzzaman pernah menyandang jawatan pesuruhjaya daerah Kinta selama dua tahun. Di SMI sendiri, beliau telah mengasaskan penubuhan pasukan Pengakap Kelana untuk pelajar prauniversiti tingkatan 6. Walaupun tidak lagi berada dalam pasukan berkenaan, beliau masih sudi berkongsi pengalaman dengan guru penasihat dan anggota pasukan.
Pengalaman dan kecemerlangan perkhidmatan Encik Shahruzzaman dalam pergerakan pengakap telah mendapat pengiktirafan tertinggi baru-baru ini. Pada 30 Julai yang lalu, bertempat di Dewan Bankuet, Wisma Darul Ridzuan, beliau telah dianugerahkan pingat perkhidmatan terpuji yang disampaikan oleh DYMM Raja Dr. Nadzrin Shah, raja muda negeri Perak Darul Ridzuan. Warga SMI, terutama pasukan pengakap merakamkan ucapan tahniah kepada beliau yang telah mengharumkan nama sekolah...

No comments:

Post a Comment