TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Saturday, August 30, 2014

MAJLIS PENGHARGAAN REDAKSI MAJALAH SEKOLAH (THE MICHAELIAN TEAM RE-UNION)

Ipoh, Rabu: 27/8/14 = 1 Zulkaedah 1435

Majalah sekolah dalam bentuk bercetak masih memiliki keistimewaan yang tidak boleh diganti walaupun teknologi digital maya memungkinkan segala maklumat dan rekod dapat dipersembahkan melalui pelbagai format media yang lebih canggih. Sebagai dokumen yang bersifat rasmi, segala butiran yang dimuatkan dalam majalah sekolah sering menjadi rujukan yang sah tentang kegiatan dan pencapaian sesebuah sekolah. Pengesanan murid dan guru lebih tepat justeru versi bercetak tidak terdedah kepada manipulasi digital.
mengapakah agaknya mereka menoleh sambil menayang gigi?

Majalah The Michaelian menjadi kebanggaan warga SMK St. Michael, Ipoh (SMI). Kejayaan penerbitan majalah sekolah saban tahun hanya menjadi kenyataan menerusi kerjasama, kesungguhan dan kreativiti dalam kalangan pelajar yang menganggotai sidang redaksi dengan pertolongan profesional guru penasihat. Peranan mereka sangat jelas dan kritikal.
Sebagai tanda penghargaan atas sumbangan yang begitu bermakna, satu majlis jamuan khas untuk sidang redaksi The Michaelian edisi 2013 telah diadakan di dewan sekolah tengah hari tadi. Turut hadir ialah pengetua dan panel guru penasihat. Masing-masing menzahirkan wajah ceria ketika menikmati hidangan yang disediakan.
Di samping jamuan makan tengah hari, kek ucapan terima kasih juga dikongsi oleh hadirin. Lafaz terima kasih dalam ucapan ketua editor, Christina See-Kei Wong dan pengetua, Puan Loh Wei Seng dijelmakan pula dalam bentuk manisan kesukaan hadirin. Sepinggan nasi dan sepotong kek menjadi kenangan indah zaman persekolahan.
Penghargaan dipanjangkan pula dengan penganugerahan sijil dan markah bonus perkhidmatan kokurikulum. Christina mewakili rakan-rakan menerima sijil daripada pengetua. Penat lelah menerbitkan majalah sekolah dan buletin khas hari terbuka terasa berbaloi.
 sidang redaksi The Michaelian edisi 2014

Walaupun anggota sidang redaksi The Michaelian dibarisi oleh anggota Kelab Penulisan dan Penerbitan prauniversiti tingkatan enam, murid aliran perdana sekolah sentiasa dialu-alukan. Kelab Fotografi dan pelbagai pihak di SMI telah memungkinkan proses penerbitan majalah berjalan lancar. Terima kasih daun keladi ...

No comments:

Post a Comment