TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Monday, October 28, 2013

PASUKAN RAGBI SMI SEMAKIN DISEGANI (STATE AND NATONAL LEVEL ACHIEVEMENT)

Kejayaan memasuki kelompok elit sesuatu acara sukan hanya dapat dicapai menerusi perancangan, pembangunan dan penggemblengan bakat, di samping sentuhan jurulatih yang berpengalaman dan bersungguh-sungguh. Dari sudut itu, SMK St. Michael, Ipoh (SMI) memang layak untuk berasa bangga, justeru atlet yang bergelar Michaelian mampu mendaki puncak kejayaan hingga ke peringkat dunia menerusi acara badminton, hoki, golf dan olahraga. Momentum kecemerlangan sukan SMI masih berterusan hingga kini.

Pasukan ragbi SMI turut mencatat kejayaan yang membanggakan apabila menempatkan diri dalam kejohanan berprestij di peringkat negeri dan kebangsaan. Sebelum itu, SMI telah melepasi peringkat daerah Kinta Utara yang begitu kompetetif dengan mengecewakan musuh tradisi, iaitu SMK Anderson. Status sebagai sekolah harian nyata bukan halangan untuk SMI memberi saingan kepada pasukan mantap seperti Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Ipoh (Star). 
pasukan ragi di perhimpunan mingguan 28/10/13

Bertempat di Star pada hujung minggu lepas, pasukan bawah 15 tahun SMI telah bertarung dengan 12 pasukan lain di peringkat negeri. Pasukan SMI telah muncul sebagai naib juara kategori plate. Pertembungan dengan SM Sains Bagan Datoh (Sabda) memang sengit dan hanya ditentukan menerusi sepakan penalti.

Pasukan bawah 16 tahun SMI pula menyertai kejohanan kolej vokasional peringkat kebangsaan di SM Sains, Teluk Intan (Semesti) juga pada minggu lalu atas status jemputan. Sebanyak 20 buah pasukan yang mewakili negeri dan jemputan telah ikut serta. Sama seperti kejohanan MSSPK, SMI juga membawa pulang kedudukan selaku naib juara kategori plate.

Jurulatih SMI, Cikgu Hilmi, yang juga pengerusi tekni ragbi negeri Perak berpuas hati dengan pencapaian SMI. Beliau memuji tahap disiplin dan kecergasan yang dipamerkan oleh semua pemain. Walaupun kuasa-kuasa baru ragbi peringkat sekolah seperti SMK Lambor, beliau percaya SMI berada pada landasan yang betul untuk kekal berdaya saing ...

No comments:

Post a Comment