TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Monday, May 9, 2011

WAJAH BAHARU PELAJAR PRAUNIVERSITI TINGKATAN 6 (THE FUTURE LEADERS IN MAKING)

Ipoh, Isnin: 9/5/11 = 5 Jamadil Akhir 1432

Kira-kira 200 orang pelajar lepasan SPM mendaftar sebagai warga SMK St. Michael, Ipoh (SMI) pagi ini. Sebahagiannya bekas pelajar SMI sendiri, manakala yang pasti pelajar perempuan datang dari sekolah lain, terutama Main Convent. Mulai 9 pagi ini mereka bertekad untuk bergelar sebagai Michaelian.
Usai proses pendaftaran, mereka perlu mengikuti beberapa slot taklimat tentang sistem pengajian tingkatan 6, disiplin dan kaunseling. Latihan nyanyian lagu sekolah dikendalikan oleh Majlis Pelajar Tingkatan 6 secara berselang-seli antara slot taklimat. Esok, Selasa taklimat akademik akan disampaikan oleh penyelaras mata pelajaran supaya persepektif tentang pembelajaran akan lebih jelas.
Kesabaran dan perhatian yang ditunjukkan dalam tempoh separuh hari tadi diharap akan berkekalan sepanjang sesi pengajian prauniversiti tingkatan 6 di SMI atau di institusi lain. Orang cemerlang akan melakukan perkara yang orang kurang cemerlang tidak suka melakukannya. Menghadiri taklimat, kuliah dan menyiapkan tugasan tentulah tidak sama dengan bermalas-malas di hadapan skrin televisyen atau melayan facebook!

No comments:

Post a Comment