TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Monday, April 22, 2013

KEPIMPINAN AKTIF, AKADEMIK STPM MENYERLAH (PRE-UNIVERSITY MODULAR SYSTEM AWARDS)

Ipoh, Isnin: 22/4/13 = 11 Jamadil Akhir 1434

Pencapaian akademik yang cemerlang menjadi milik pelajar yang bijak merancang proses pembelajaran tanpa mengabaikan pengalaman kegiatan luar bilik darjah atau bilik kuliah seperti kepimpinan, kokurikulum, kebajikan, kesukarelaan dan perkhidmatan. Pelajar cemerlang berpegang kepada prinsip si jaguh atau sang pemenang, iaitu mesti banyak perancangan, bukan banyak alasan. Sejumlah 13 orang calon STPM sistem modular membuktikan hakikat itu dengan catatan purata nilai gred kumulatif (PNGK) 3.50 dan ke atas bagi semester pertama yang lalu. 
Phuan Soon Lee menerima sijil daripada pengetua

Pelajar cemerlang jurusan sains, Phuan Soon Lee memperoleh PNGK 3.92, iaitu gred A untuk Pengajian Am, Matematik T dan Fizik, dan gred A- untuk Kimia. Phuan Soon Lee dari kelas 6 Atas Sains 1 juga ialah ketua pasukan kadet bomba prauniversiti dan sebagai pengawas sekolah. Beliau juga seorang pelajar yang peramah dan ringan tangan untuk menghulurkan pertolongan kepada guru.

Sementara itu, pasangan kembar lelaki, Phan Wai Kin dan Phan Wai Yuen muncul sebagai pelajar cemerlang jurusan kemanusiaan dengan PNGK 3.83 dan 3.92. Kedua-dua mereka memperoleh gred A untuk Ekonomi, Pengajian Perniagaan dan Perakaunan. Mereka berharap untuk membaiki keputusan kertas Pengajian Am supaya mencapai sasaran PNGK 4.0.

Upacara penyampaian sijil dan hadiah wang tunai RM50 itu berlangsung semasa perhimpunan mingguan pagi tadi. Pengiktirafan untuk pelajar cemerlang STPM modular bakal disampaikan untuk setiap penggal. Tujuannya sebagai dorongan kepada semua pelajar prauniversiti SMI supaya mengejar kecemerlangan dalam bidang akademik dan modan insan minda kelas pertama...

No comments:

Post a Comment