TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, April 25, 2013

BAHANG PILIHAN RAYA UMUM DI ST MICHAEL (YOUNG SPORT LEADERSHIP INSTALLATION)

Ipoh, Khamis, 18/4/13 = 7 Jamadil Akhir 1434

Teka-teki tarikh pilihan raya umum ke-13 Malaysia sudah menemui titik noktah, iaitu pada 5 Mei, 2013. Kebetulan, SMK St. Michael, Ipoh (SMI) dalam proses memilih jawatankuasa rumah sukan yang agak unik pada tahun ini memandangkan pelajar prauniversiti tingkatan enam kohort sulung sistem modular dikecualikan daripada mengambil bahagian. Maka, kepimpinan organisasi sukan dalam kalangan pelajar terbuka luas untuk murid tingkatan 3, 4 dan 5.
Sistem pemilihan ketua rumah dan jawatankuasa lain masih berdasarkan undian secara angkat tangan. Calon hanya perlukan pencadang dan penyokong, kemudian tampil ke hadapan bagi diperkenalkan oleh ketua guru rumah sukan. Undian popular sama seperti pilihan raya umum dilaksanakan dengan tujuan pembentukan kerjasama skala besar antara pemimpin dengan anggota (subordinat) dalam organisasi. 
Sehari sebelumnya, semua guru menghadiri taklimat sukan yang berlangsung di auditorium SMI. Komponen utama pengurusan dan pengelolaan sukan disampaikan oleh setiausaha sukan sekolah, Cikgu Helmi bin Mat Isa. Peringkat pertama pelaksanaan sukan ialah latihan mengikut rumah, diikuti oleh acara sukan tara, prasukan dan akhirnya temasya sukan tahunan pada bulan Jun kelak...

No comments:

Post a Comment