TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Tuesday, April 2, 2013

JADUAL HOKI SMI DI KEJOHANAN MSSD KINTA UTARA 2013 (RE-INVENTING GLORY)

Pusingan Awal:
(semua perlawanan bertempat di Stadium Sultan Azlan Shah, atau padang turf bersebelahan stadium)

3/4/13 (Rabu):  SMI lawan SMK Bercham. 9.30 pagi

                      :  SMI lawan SMK Buntong   5.30 petang

4/4/13 (Khamis):   SMI lawan ACS   2.30 petang

SMI sudah biasa bertemu dengan semua pasukan dalam kumpulan C di atas. Di atas kertas, SMI dijangka mampu menjinakkan Bercham dan Buntong, tetapi cabaran sengit dijangka datang daripada ACS, pasukan pilihan ketiga kejohanan kali ini. Namun, segala-galanya bergantung kepada permainan sebenar di padang turf, di samping stamina pemain hingga ke penghujung saingan.

Skuad hoki SMI telah menjalani latihan intensif semasa cuti pertengahan penggal minggu lalu. SMI turut mengadakan perlawanan ujian dengan Sekolah Tuanku Abdul Rahman (Star), naib juara tahun lalu. Walaupun skuad SMI menghadiahkan kemenangan yang selesa buat Star, namun barang diingat, SMI juga pernah menewaskan pasukan yang sama dalam kejohanan sebelum ini dan juga kejohanan sukan sekolah premier.

Penyokong SMI diseru turun ke lokasi permainan bagi memberi sokongan padu. Bagi perlawanan sebelah pagi, Michaelian sesi petang dan bekas Michaelian boleh datang, manakala perlawanan sebelah petang ditonton oleh murid sesi pagi. Selaras dengan dasar melindungi masa instruksi murid (MMI), hanya murid yang tidak terlibat dengan PdP sahaja layak berada di kawasan permainan.

Bagi melayakkan pasukan ke suku akhir, SMI mesti merebut sekurang-kurangnya kedudukan sebagai naib johan kumpulan. Perlawanan suku akhir berlangsung pada 5/4 (Khamis), manakala perlawanan akhir  dan klasifikasi 3-4 diadakan pada 6/4 (Sabtu). Untuk rekod, SMI pernah menjuarai kejohanan MSSD Kinta sedekad yang lalu...

No comments:

Post a Comment