TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, May 16, 2013

HARI GURU DISAMBUT MERIAH DI SMK ST. MICHAEL (ONE ASPIRATION, ONE AGENDA)

Khamis, 16/5/13  5 = 6 Rejab 1434

Tema hari guru 2013 berbunyi 'Guru Malaysia: 1 Aspirasi 1 Agenda. Sebagai tulang belakang sistem pendidikan negara, peranan dan sumbangan guru bagi memacu kecemerlangan modal insan minda kelas pertama ke arah negara maju acuan sendiri menjelang tahun 2020 demikian penting. Sebagai balasan, para guru menerima skim perkhidmatan dan saraan yang sentiasa mengalami proses penambahbaikan dari masa ke masa supaya sejajar dengan status sebagai ahli ikhtisas yang berkesan.
Bermula dengan rutin perhimpunan biasa, majlis diteruskan dengan perutusan pengarah pelajaran negeri Perak dan pegawai pelajaran daerah Kinta Utara. Pelajar juga berpeluang menyaksikan para guru menyanyikan lagu "Guru Malaysia" dan ikrar perkhidmatan yang diketuai oleh Ustaz Suhaimi bin Hamid, pengerusi kelab staf. Begitulah gambaran perjalanan sambutan hari guru di SMK St. Michael, Ipoh (SMI) pagi tadi.
Cahaya terik matahari seawal pukul lapan pagi tidak menghalang acara persembahan pelajar dijayakan. Hadirin sangat teruja dengan tarian singa, kompang, nyanyian "terima kasih cikgu" dan persembahan pancaragam sekolah. Dengan sokongan teknikal sistem siar raya yang baik, semua slot persembahan berjalan dengan lancar.
Acara sukaneka guru juga menarik perhatian hadirin. Empat pasukan yang bersaing dikehendaki meniup belon hingga pecah, mengambil sebanyak mungkin kacang dengan menggunakan penyepit mi dan memasukkannya ke dalam botol. Selain itu terdapat acara boling buah kelapa tua, menghias model dummy pelajar prauniversiti tingkatan 6 Rendah dengan lembaran akhbar, serta acara prasambutan seperti badminton, baling dart, boling tenpin dan karom.
Usai acara permainan, kelas berjalan seperti biasa dengan pelaksanaan peperiksaan pertengahan tahun. Pada sebelah tengah hari, semua guru dan kakitangan SMI diraikan dalam majlis jamuan khas yang berlangsung di dewan sekolah. Pihak PIBG  telah bermurah hati menyampaikan sijil penghargaan dan hadiah wang tunai kepada panitia cemerlang PMR, SPM dan STPM tahun 2012...

No comments:

Post a Comment