TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Monday, August 19, 2013

PASANGAN KEMBAR, KELAS UA3 TERBAIK STPM PENGGAL 2 (REWARDING THE TOP ACHIEVERS)

Ipoh, Isnin = 19/8/13 = 12 Syawal 1434

Sejumlah 20 orang calon STPM modular penggal 2 dari SMK St. Michael, Ipoh (SMI) mencatat pencapaian purata nilai gred kumulatif (pngk) 3.5 ke atas. Mereka mewakili sembilan peratus daripada sejumlah 220 orang calon yang menduduki peperiksaan tersebut. Bilangan itu bertambah enam orang berbanding dengan pencapaian penggal 1.
Bagi mengiktiraf pencapaian kecemerlangan calon STPM modular penggal 2, pihak sekolah menganugerahkan sijil kepujian dan hadiah iringan tunai sebanyak RM50 sumbangan PIBG. Pengumuman dilakukan oleh Puan Tan Cheng Choo, Penolong Kanan Tingkatan 6, manakala hadiah disampaikan oleh pengetua cemerlang SMI, Puan Loh Wei Seng. Majlis ringkas itu berlangsung semasa sesi perhimpunan mingguan selepas cuti pertengahan tahun dan sambutan hari raya puasa.
Pasangan kembar Phan Wai Kin dan PanWai Yuen (gambar di atas) muncul sebagai pelajar terbaik dengan pencapaian pngk 4.0, di samping seorang lagi pelajar UA3, Low Kim Jin yang turut mencatat pngk yang sama. Mereka mencatat gred A untuk kertas Pengajian Am, Ekonomi, Pengajian Perniagaan dan Perakaunan. Pelajar tebaik jurusan sains ialah Wong Zhi Sian dengan catatan 3.83 (A dalam Pengajian Am, Matematik T dan Kimia; B+ untuk Biologi).

Kelas UA3 mempunyai 9 orang wakil, manakala US4 dengan 7 orang wakil. Selebihnya US1 (2 orang), manakala UA1 dan US1 masing-masing kelas seorang wakil. SMI mempunyai tiga kelas aliran kemanusiaan (UA) dan lima kelas sains (US). Semoga pengiktirafan ini bakal memberi dorongan yang kuat kepada semua calon STPM Penggal 3 (6 Atas) dan calon Penggal 1 (6 Rendah) untuk melonjakkan nama SMI kelak ...

No comments:

Post a Comment