TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Friday, August 30, 2013

MAJLIS BACAAN YASIN PAGI JUMAAT MENGUKUHKAN JATI DIRI PELAJAR SMI (THE SACRED VERSE)

Kebolehan membawa diri dalam sesuatu persekitaran yang rencam sangat bergantung terhadap keteguhan jiwa dan jati diri seseorang. Bagi umat Islam, iman dan taqwa menjadi benteng yang paling ampuh bagi menghadapi segala bentuk cabaran, dugaan, fitnah, mehnah, tribulasi dan ujian yang datang dari pelbagai sudut. Pelajar Islam tidak terkecuali untuk terus mara menuju kecemerlangan dengan menolak semua pengaruh negatif (salbiyyah) sama ada daripada bisikan hati, mahupun pengaruh persekitaran.  
                            
Antara usaha bagi memupuk keperibadian yang utuh dan jiwa hamba Allah, ialah mendekatkan diri dengan kalam Allah dan majlis-majlis ilmu. Panitia Pendidikan Islam dengan kerjasama Persatuan Pelajar Islam SMK St. Michael, Ipoh (SMI) menganjurkan majlis membaca surah Yasin secara berkala pada pagi Jumaat pilihan. Majlis bermula seawal pukul tujuh pagi dan berakhir setengah jam kemudian.
Usai bacaan surah Yasin, pelajar Islam SMI yang berkumpul di auditorium sekolah menadah tangan memanjatkan doa ke Hadrat Ilahi. Kedatangan Ustaz Safuan yang bergraduat dari universiti tertua dunia, al-Azhar, Mesir ternyata mengukuhkan pelaksanaan program kerohanian di SMI. Ketua Panitia Pendidikan Islam SMI, Ustaz Suhaimi kemudian menutup majlis dengan tazkirah ringkas ...

No comments:

Post a Comment