TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, March 20, 2014

PENCAPAIAN SPM 2013 CATAT PENINGKATAN DI SEBALIK WAJIB LULUS SEJARAH (29 CANDIDATES WERE STRAIGHT A'S)

Ipoh, Khamis: 20/3/14 = 17 Jamadil Akhir 1435

Bahawa 29 orang calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2013 SMK St. Michael, Ipoh (SMI) mencatat gred A dalam semua mata pelajaran yang diduduki ialah suatu lonjakan kualti yang membanggakan, iaitu naik 2.79 peratus berbanding dengan tahun sebelumnya. Gred purata sekolah (GPS) juga meningkat sebanyak 0.38 mata kepada 4.63. Dua orang calon terbaik berjaya mencatat keputusan cemerlang tertinggi (A+) dalam semua mata pelajaran yang diambil.
Cikgu Nurazaliza melayan bekas pelajar beliau
yang hadir mengambil slip keputusan SPM

Memang sukar bagi sesebuah sekolah untuk mempertahankan peratus kelulusan tertinggi apabila kertas Sejarah berstatus wajib lulus buat kali yang pertama. Walaupun tema soalan kertas Sejarah telah diumumkan kira-kira sebulan sebelum tarikh peperiksaan serta pengenalan kaedah buka buku (open books examination), calon mesti memiliki kecekapan dari segi merancang penulisan jawapan berdasarkan peruntukan markah dan peruntukan masa. Pendekatan kemahiran berfikir aras tinggi (Kbat) juga menghendaki calon menggunakan fakta sejarah merentas masa.
bekas pemain hoki SMI, Chandru, 21, bersama adiknya

Pelajar yang hadir turut ditemani seisi keluarga, termasuk adik-beradik yang pernah bergelar Michaelian. Mereka juga mengambil peluang untuk berjumpa semula dengan guru sambil meminta pendapat sama ada mahu menyambung pengajian di SMI atau ke kolej dan universiti. Jawatankuasa tiket drama The Beauty and The Beast yang bakal dipentaskan pada 11 hingga 13 April nanti membuka meja promosi jualan tiket.

...

No comments:

Post a Comment