TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Saturday, April 12, 2014

DRAMA, ROKET DAN LADAP SEKALI GUS (BUSY WEEKEND AT ST. MICHAEL'S)

Ipoh, Sabtu: 12/4/14 = 12 Jamadil Akhir 1435

Pepatah Melayu mengatakan masa itu emas, pepatah Arab pula menyifatkan masa ibarat mata pedang, manakala pepatah Inggeris memberi amaran bahawa pasang surut tidak menunggu manusia, time and tide wait for no man. Maka, jika seseorang atau sesebuah organisasi hanya menjadi penunggu masa yang benar-benar lapang, maka segala kerja bakal tertangguh dan mungkin terus terbengkalai begitu sahaja. Menyedari hakikat itu, maksim yang diamalkan oleh warga SMK St. Michael, Ipoh (SMI) ialah sentiasa melakukan kerja-kerja produktif sebanyak mungkin sebaik sahaja beroleh kesempatan walaupun terhad.
Hero drama 'Beauty and The Beast', Mohamad Syafil, UA1 
bersama hero 'The Lion King, 2013', Chong Loy Hon
 usai pementasan malam pertama semalam

Drama tahunan yang bertujuan mengumpul dana bagi meningkatkan kebajikan warga SMI dipentaskan selama tiga malam berturut-turut mulai Jumaat hingga Ahad. Teraju utama drama ialah Cik Mah Yoke Chin yang bertindak selaku pengarah pementasan dan pengarah muzik. Selain jualan tiket, drama di SMI juga memperoleh tajaan bekas pelajar, korporat dan dermawan perseorangan.
peserta Roket bersedia membuat pelancaran
yang perlu mendarat di zon 70 meter

Pada pagi ini, SMI menjadi tuan rumah pertandingan Roket Zon 2, Kinta Utara yang diadakan di padang sekolah dan juga di Padang Ipoh. Pemenang keseluruhan ialah pasukan SMK Convent A yang bakal bertanding di peringkat daerah. Cuaca baik walaupun sedikit berangin telah melegakan urus setia yang kebanyakannya guru sains dan matematik pimpinan Encik Abdul Qaiyum.
Ladap PT3 secara maraton oleh Encik Ahmad Kemunchak,
penolong kanan SMI di dewan besar sekolah

Program wajib arahan Jabatan pelajaran Perak, iaitu taklimat Pentaksiran Tingkatan 3, PT3 yang menggantikan PMR disampaikan oleh penolong kanan selaku jurulatih utama peringkat sekolah. Program enam jam kredit itu dipenuhi tayangan slaid power point, soal jawab dan berakhir dengan rumusan oleh pengetua cemerlang SMI. Ladap tidak bertempat di auditorium sebagaimana lazim justeru semua kerusi bankuet berwarna biru (seperti paparan gambar) di sana diangkut ke dewan untuk tempat duduk penonton drama yang membeli tiket berharga RM50, penyumbang dan juga tetamu jemputan khas ...

No comments:

Post a Comment