TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Saturday, April 5, 2014

CIKGU WAN NORLIZA 'DISAMBAR' STAR (THE PRICE TAG FOR INSPIRING PERSONALITY)

Ipoh, Jumaat: 21/3/14 = 18 Jamadil Awwal 1435

Air yang mengalir lebih baik daripada air yang bertakung. Kata-kata hikmah itu sangat bertepatan dengan perjalanan kerjaya seseorang pegawai, pemimpin dan tokoh mana-mana bidang yang memiliki cita-cita setinggi bintang. Apatah lagi jika bakat terbaik yang ditunjukkan itu dapat dikesan oleh pihak atasan (superior).
Puan Wan Norliza binti Abdul Raof, guru fizik SMK St. Michael, Ipoh (SMI) mungkin sekali individu yang memiliki ciri yang disebutkan. Maka, tidak hairanlah jika beliau barangkali telah berada dalam radar pemerhatian pihak tertentu di Kementerian Pelajaran Malaysia untuk diberikan tugas yang lebih mencabar. Sekolah baharu Cikgu Wan mungkin hanya bantu loncatan untuk tugasan lebih besar pada masa hadapan.
Cikgu Wan Norliza telah menerima surat arahan pertukaran ke Sekolah Tuanku Abdul Rahman (Star), Ipoh berkuat kuasa 16 Mac yang lalu, namun hanya bertugas secara rasmi di sana usai cuti pertengahan penggal satu pada tanggal 31 Mac. SMI kehilangan guru yang sangat berdedikasi bukan sahaja dalam meletakkan sekolah sebagai panitia fizik rujukan daerah bersama pasukan guru cemerlang DG 52, Encik Chong Weng Sung dan Puan Nuraisyah biti Othman, tetapi juga penasihat utama pasukan reka cipta dan inovasi sains. Sejak di Sekolah Raja Taayah sebelum SMI, Cikgu Wan memang sentiasa teruja dengan projek reka cipta dan inovasi.
Sempena pertukaran Cikgu Wan, satu majlis perpisahan tidak rasmi telah diatur oleh rakan-rakan sejawatan di SMI. Jamuan ringkas ala pot luck telah diadakan di sudut kantin sekolah. Guru-guru yang berkelapangan (tiada waktu mengajar) telah sudi singgah untuk menikmati juadah sambil mengucapkan selamat kepada Cikgu Wan. Hubungan dan persahabatan yang sudah terjalin di SMI bakal bersinambungan pada peringkat yang lain pula kerana SMI dan Star masih dalam daerah yang sama dan berkongsi status sebagai sekolah premier.
Bacaan doa diketuai oleh Ustaz Safwan. Hadir sama ialah Encik Ahmad Kemunchak bin Abdul Karim, Penolong Kanan SMI yang sempat juga menitipkan beberapa pesanan ikhtisas kepada Cikgu Wan. Selamat berbakti di tempat baharu dan semoga sentiasa sejahtera hendaknya, amin ...

No comments:

Post a Comment