TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, July 24, 2014

LAMBAIAN PERSARAAN PUAN CHIEW MEE GEOK (FAREWELL CEREMONY TO A SOFT-SPOKEN TEACHER)

Ipoh, Jumaat: 18/7/14 = 20 Ramadan 1435

Usia persaraan wajib maksimum bagi seseorang guru ialah 60 tahun yang telah ditandatangani di bawah skim saraan Malaysia (SSM). Namun, guru boleh memilih tarikh hari lahir ke-56 atau 58 untuk permulaan orang pencen. Sebagai kakitangan awam, guru yang telah melengkapkan tempoh perkhidmatan sekurang-kurangnya 30 tahun bakal menikmati bayaran pencen bulan sebanyak 60 peratus daripada gaji pokok terakhir.
Puan Chiew Mee Geok, guru media di SMK St. Michael, Ipoh (SMI) telah memilih angka 56 kerana telah cukup tempoh yang berkenaan. Beliau berhasrat untuk membantu suami bagi menguruskan firma guaman di Ipoh. Dua orang anak bujang Puan Chiew, bekas Michaelian, kini sedang menyambung pengajian di peringkat universiti.
Puan Chiew, anak sulung daripada enam orang adik-beradik dilahirkan di Setiawan memperoleh ijazah sarjana muda bahasa Inggeris dengan kepujian, serta diploma pendidikan dari Universiti Malaya. Sebelum berkhidmat di SMI mulai tahun 2009, Puan Chiew menabur bakti keguruan selama 20 tahun, di SM Teknik Ipoh, Persiaran Brash (bersama penulis blog, Puan Aishah Ismail, serta Puan Izah: berstatus pelajar). Selain peranan guru pusat sumber, Puan Chiew juga penasihat persaudraan Kristian dan orkestra Cina SMI (MCO).
Seperti biasa, majlis persaraan kali ini juga disulami ucapan, penyampaian sijil dan hadiah kenangan, serta persembahan pelajar. Antara persembahan yang menjadi tumpuan ialah tarian naga yang jarang-jarang ditonton di SMI. Puan Chiew boleh dihubungi menerusi e-mel: cmeegeok@gmail.com.

No comments:

Post a Comment