TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Monday, July 21, 2014

PELAJAR DIGESA JAGA AIR MUKA KELUARGA (BEHAVIOUR MODIFICATION IN SCHOOL)

Ipoh, Isnin: 21/7/14 =23 Ramadan 1435

Peningkatan nilai modal insan meliputi ilmu pengetahuan, kemahiran dan sikap memang menjadi tujuan utama pendidikan kebangsaan ke arah pencapaian sebuah negara maju berpendapatan tinggi dengan acuan sendiri lebih kurang lima tahun lagi. Pelajar sekolah dalam usia kanak-kanak dan remaja sebagai generasi pelapis yang sedang disediakan untuk itu diharapkan mengembangkan potensi dan fakulti masing-masing ke arah kecemerlangan dalam segenap domain pendidikan (kognitif, afektif, psikomotor) yang dijenamakan semula sebagai komponen asas modal insan. Proses pemupukan jati diri dan sahsiah mulia menjadi teras utama penerapan nilai murni merentas kurikulum.
Penegasan tentang kepentingan natijah pendidikan dan hasil pembelajaran disampaikan oleh Penolong Kanan SMK St. Michael, Ipoh (SMI), Encik Ahmad Kemunchak bin Abdul Karim semasa majlis perhimpunan mingguan padi tadi. Berucap di hadapan lebih 1,000 orang hadirin, beliau mahu Michaelian menjaga air muka keluarga masing-masing dengan mempamerkan tingkah laku yang terpuji. Sebagai generasi muda, Michaelian hendaklah menunjukkan rasa hormat terhadap ibu bapa dan guru supaya perkongsian dan pemindahan pengalaman antara generasi berjalan lancar.

Sebelum itu, Penolong Kanan Kokurikulum, Puan Hajjah Normah binti Karimin telah menyempurnakan penyampaian pingat kejohanan sukan SMI ke-87 kepada pemenang dalam kalangan pelajar prauniversiti tingkatan enam. Atlet yang menyerlah bakal membawa cabaran SMI ke kejohanan sukan prauniversiti Kinta Utara selepas hari raya Aidil Fitri nanti. Dalam kesibukan mengejar waktu untuk persiapan STPM dan kerja kursus, pencapaian dalam bidang kokurikulum, kepimpinan dan perkhidmatan tidak boleh dipandang sepi ...

No comments:

Post a Comment