TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Monday, November 3, 2014

CALON SPM ST. MICHAEL BERSEMANGAT HADAPI SPM 2014 (THE MOST TRUSTED 'BRAND' PUBLIC EXAMINATION GET STARTED)

Ipoh, Isnin: 3/11/14 = 10 Muharam 1436

Sejumlah lebih 300 orang pelajar tingkatan lima SMK St. Michael, Ipoh (SMI) menyertai hampir setengah juta orang calon Sijil Pelajaran Malaysia(SPM)yang bermula hari ini. Kertas pertama yang dihadapi ialah Bahasa Melayu 1 dan diikutidengan Bahasa Melayu 2. Cuaca pagi ini cerah membolehkan urusan pergerakan calon ke pusat peperiksaan begitu lancar.
memanjatkan doa ke Hadrat Ilahi

Calon peperiksaan berhimpun di gelanggang badminton sebagai rutin catatan kehadiran dan taklimat ringkas disiplin dan kata-kata semangat. Calon beramai-ramai menadah tangan berdoa semoga diberikan kekuatan jiwa dan kelapangan minda semasa di dewan peperiksaan. Banyak juga yang masih sempat menjeling nota panduan ringkas penulisan karangan.
Puan Nuratikah, Encik Palaiswaran, Puan Roslinda, Cik Foong Yin Pui
dan Puan Adhariah selaku guru bertugas harian peperiksaan

Orang kuat peperiksaan SPM di SMI ialah Cikgu Foong Yin Pui, guru bahasa Inggeris lulusan sarjana pendidikan Universiti Malaya dan sarjana muda sastera kepujian dari Universiti London. Beliau dibantu oleh guru bertugas harian yang bertugas mengikut giliran yang dipersetujui. Turut kelihatan ialah Puan Roslinda Hamid, ketua panitia Bahasa Melayu dan Puan Adhariah Tamrin, kaunselor pelajar.
pengawas peperiksaan memerhatikan calon masuk ke dewan peperiksaan

Pada tahun ini, tatacara operasi piawai atau S.O.P. peperiksaan diperketat semula ekoran isu kebocoran kertas UPSR yang masih hangat diperkatakan. Semua pengawas SPM daerah Kinta Uara telah menghadiri taklimat secara berpusat oleh JPN dan PPD sebelum bermesyuarat dengan ketua pengawas di pusat peperiksaan. Tiada giliran hari bertugas dibenarkan walaupun bilangan calon mungkin beberapa orang sahaja.
calon aliran sains kena memanjat tangga

Calon aliran vokasional dan teknik (VT) ditempatkan di dewan sekolah, manakala calon jurusan sains menduduki SPM di blok prauniversiti 6 Atas di aras empat. Semua calon hadir pada hari pertama SPM hari ini. Kertas Bahasa Melayu dan Sejarah berstatus wajib lulus untuk tujuan persijilan.
gelagat calon di dewan peperiksaan

Segala persediaan telah dilakukan oleh calon dan juga sekolah. Peperiksaan SPM memiliki tahap kepercayaan tertinggi pihak majikan sehingga menjadi penentu tangga gaji permulaan walaupun mungkin penjawat yang dilantik itu memiliki kelayakan akademik peringkat universiti. Selamat maju jaya kepada semua calon SPM 2014 di SMI ...

No comments:

Post a Comment