TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Wednesday, June 22, 2011

HARI SABTU DI SMI YANG SIBUK (WEEK-END TIGHT SCHEDULES AT THE SCHOOL)

Sabtu, 18.6.11 / 16 Rejab 1432

Konsep ESSO (every saturdays and sundays off) yang dipopularkan oleh Datuk Rauhi, pengarah JPN Perak nampaknya tidak berlaku di sekolah. Dahulu orang pejabat bekerja hari Sabtu, sekarang mereka rehat. Sekarang, cikgu dan murid pula yang berbuat demikian.

Guru menhadari program Latihan Dalam perkhidmatan Berasaskan Sekolah (Ladap) tentang Pengurusan Strategik di Auditorium SMI. Pemudah cara Ladap ialah Dr Balasundram, Ph.D (USM), pensyarah gred DG52, Institut Aminuddin Baki (IAB) Cawangan Utara, Jitra, Kedah. Program bermula pada pikul 8.30 pagi usai sesi fotografi guru untuk majalah sekolah di kawasan padang sekolah.


Sementara itu sejumlah 80 orang pelajar Islam kelas peperiksaan PMR, SPM dan STPM berada di Dewan Besar SMI sejak pukul 8 pagi bagi mengikuti program motivasi pelajar Islam anjuran Gabungan Bekas Pelajar Islam SMI (Gapis). Pemudah cara program ialah Dr Ismail Zain, Ph.D (USM), pensyarah gred khas C, IPG Hulu Kinta yang sering muncul di kaca televisyen. Mereka bersurai selepas solat Asar.


Aktiviti mingguan kokurikulum murid sesi pagi, tingkatan 3 - 5. berlangsung. Minggu ini dikhususkan untuk permainan. Di SMI, permainan takraw bukanlah asing bagi murid keturunan Cina dan India.

Di tapak perhimpunan, berlangsung pertandingan bola keranjang 3 sebelah anjuran jawatankuasa sambutan 100 tahun SMI. Sebanyak 50 buah pasukan dari sekolah sekitar Ipoh mengambil bahagian. Wakil SMI yang diketuai Yew Weng Hoe mara hingga ke pusingan separuh akhir.

Pasukan pancaragam sekolah, bahagian dram, diiringi Encik Liew selaku guru penasihat ke Kuala Lumpur bagi menyertai pertandingan peringkat kebangsaan. Pasukan dram SMI sebelum ini mencul sebagai naib juara zon utara (Perlis, Kedah, Pulau Pinang dan Perak) bagi kategori berkenaan. Gambar di atas ialah formasi persembahan mereka sempena sambutan hari guru peringkat sekolah...

No comments:

Post a Comment