TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Sunday, April 8, 2012

MURID ISLAM SMI SERTAI KEM PMR, SPM (FOCUS IN LEARNING FOR HIGHER ACHIEVEMENT)

Batu Gajah, Ahad: 8/4/12 = 16 Jamadil Awal 1433

Kisah kejayaan Michaelian silam boleh menjadi inspirasi kepada murid semasa di SMK St. Michael, Ipoh untuk menempa kejayaan gemilang mereka sendiri. Pagi tadi, seorang lagi bekas Michaelian terkemuka, Dr. Mohd Ashar bin Khalib sanggup datang dari jauh untuk bersua muka dengan sekumpulan murid Islam SMI yang menyertai Kem Motivasi Kecemerlangan PMR dan SPM anjuran Gabungan Alumni Pelajar Islam SMI (Gapis), Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) dan Jawatankuasa Aktiviti Pendidikan Islam SMI (Japim). Dr. Ashar telah sudi merasmikan upacara penutup kem motivasi yang bermula sejak petang Jumaat lalu.
peserta kem bersama penganjur

Antara lain, Dr. Ashar telah memberi penekanan tentang keperluan jiwa besar dalam sesuatu usaha dan perjuangan. Beliau membawa kisah seekor tikus yang mendapatkan bantuan tukang sihir untuk bertukar kepada kucing, anjing, singa dan pemburu. Sang tikus itu kecundang dalam semua jelmaan kerana ia tetap membawa hati tikus yang berjiwa kecil dan lemah.
Dr Ashar sedang berucap

Dr. Mohd Ashar bin Khalib ialah kumpulan murid rancangan khas 1971 - 76 di SMI bermula dengan kelas peralihan bahasa Inggeris. Beliau pernah aktif dalam military band dan quarter master. Beliau menyambung pengajian di UTM, dan seterusnya ijazah sarjana dan Ph.D di University of Manchester, UK. Kini, Dr. Ashar menyandang jawatan Timbalan Ketua Pengarah, Agensi Tenaga Nuklear Malaysia.
azam menuju puncak jaya

Sejumlah 63 orang pelajar tingkatan 3 dan 5 telah mendaftar sebagai peserta kem. Pada upacara penutup, ibu bapa peserta juga dijemput hadir. Masing-masing kelihatan gembira melihat anak-anak mereka diberi bimbingan dan perhatian daripada bekas Michaelian yang telah berjaya.
tulang belakang penganjuran kem motivasi

Hadir sama ialah Encik Ahmad Kemuncak, Penolong Kanan SMI, Puan Hajah Normah, Penolong Kanan Kokurikulum, Puan Norhayati, Guru Kanan Kemanusiaan, Ustaz Marhalim, Ustaz Suhaimi, En. Adi Yusri, Tuan Haji Zulkefli (guru data), Puan Roszatul dan orang kuat Gapis dan GPMS, Hang Tuah Din, Tuan Haji Zainal Noor dan En. Asri. Pihak urus setia kem berpendapat bahawa jika tumpuan murid terhadap pembelajaran dapat dioptimumkan, nescaya mereka pasti dapat menyumbang terhadap pencapaian SMI yang jauh lebih cemerlang. Terima kasih kepada Institut GPMS Cawangan Perak, Kampung Seri Rahmat, Batu Gajah yang telah sudi menerima kehadiran warga SMI di sana... 

No comments:

Post a Comment