TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, May 10, 2012

GURU BM HADIRI BENGKEL PENTAKSIRAN (PROFESSIONAL SESSION ON LANGUAGE TEACHING)

Ipoh, Khamis: 10/5/12 = 18 Jamadil Akhir 1433

Bertempat di bilik studio, Pusat Sumber Sekolah, 8 orang guru Bahasa Melayu menengah atas SMK St. Michael, Ipoh (SMI) menjayakan bengkel pentaksiran berasaskan sekolah. Beberapa modul pentaksiran telah dibincangkan dengan rujukan utama terhadap kertas pertengahan tahun. Penyelarasan dari segi rubrik penandaan dan keakuran item soalan telah berjaya dicapai.
En. Hamdan, Pn. Yu, Pn. Agila, Pn. Saimah dan Pn. Roslinda
(tiada dalam gambar: Pn Hamsiah, Pn. Nur Amali dan penulis blog)


Bengkel dua jam yang bermula pukul 1.30 petang itu ialah anjuran Panitia Bahasa Melayu. Sebagai susulan, beberapa siri bengkel dan perbincangan profesional guru Bahasa Melayu juga dirancang meliputi perancangan penulisan, pengendalian ujian lisan dan pemantapan tatabahasa. Peningkatan profesionalisme guru bahasa pada akhirnya akan memberi manfaat yang optimum kepada sekalian murid menengah atas SMI.

Penutur jati bahasa Melayu dalam kalangan murid SMI hanya pada kadar 25 peratus. Namun, rekod pencapaian calon peperiksaan awam SMI menunjukkan bahawa dengan kesungguhan murid, serta bimbingan yang berkesan, prestasi mata pelajaran Bahasa Melayu berada pada tahap yang baik. Panitia Bahasa Melayu SMI akan terus mencari jalan supaya pembelajaran bahasa dalam kalangan murid SMI sentiasa memenuhi keperluan kurikulum dan modal insan minda kelas pertama sebagaimana yang diharapkan...

No comments:

Post a Comment