TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Saturday, May 12, 2012

SESI LADAP YANG MERIAH (NOTHING HEAVY WITH HAPPY MOOD)

Ipoh, Sabtu: 12.5.12 // 20 Jamadil Akhir 1433

Sebagai anggota kumpulan ikhtisas, guru perlu sentiasa meningkatkan amalan terbaik dalam kerjaya menerusi penerimaan input terkini. Kerjaya keguruan juga masuk dalam kategori menolong, iaitu menolong murid untuk menuju puncak jaya. Perubahan zaman dan persekitaran bererti guru berhadapan dengan idea baharu sepanjang masa.
Bertempat di auditorium sekolah, para guru SMI telah hadir untuk program latihan dalam perkhidmatan (Ladap) hampir separuh hari. Slot pertama diisi oleh Puan Loh Wei Seng, pengetua SMI. Beliau membentangkan semula fasal utama Perintah Am Bab D (pindaan 2002).
Haji Ismail menunjukkan pelbagai cara berjabat salam


Setelah berhenti rehat, sesi kedua diisi pula oleh pemudah cara jemputan, Tuan Haji Ismail bin Md Desa dari Institut Teknologi Perak. Beliau mantan pengetua SMK Raja Permaisuri Bainun dan SMK Raja Chulan, serta pernah berkhidmat di Jabatan Pendidikan Negeri Perak dan Kolej Yayasan Saad. Konsep guru penyayang yang beliau bawakan disentuh secara tidak langsung menerusi pelbagai aktiviti kumpulan.
 sketsa mencuit rasa


Peserta Ladap nyata tertarik dengan beberapa klip video yang ditayangkan. Misalnya, sketsa jenaka Afdzlin Shauki dan Harith Iskandar, kisah pengorbanan ibu bapa dan kegigihan orang kelainan upaya. Tuan Haji Ismail Desa bijak menyelitkan kisah dan pengalaman peribadi beliau tentang cara menghadapi pelbagai ragam murid sekolah.
gerabak mrt


Di tangan Tuan haji Ismail Desa, peserta Ladap tidak boleh pasif. Ada-ada sahaja aktiviti yang memerlukan peserta bergerak dan berinteraksi dengan rakan-rakan. Pengalaman mengendalikan latihan di luar negara di bawah payung pertubuhan Bangsa Bersatu menyerlahkan kawalan khalayak dan penyampaian mesej yang terbaik...

No comments:

Post a Comment