TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Wednesday, May 16, 2012

MICHAELIAN IKUTI PERUTUSAN HARI GURU (EDU-WEB LIVE TELECAST AT ST MICHAEL'S)

Ipoh, Rabu: 16.5.12 = 24 Jamadil akhir 1433

Meskipun dalam suasana peperiksaan pertengahan tahun, SMK St. Michael, Ipoh (SMI) tetap memberi laluan kepada sambutan hari guru peringkat sekolah. Generasi muda harus dibiasakan dengan penghargaan terhadap insan yang berjasa kepada mereka. Kelak masyarakat maju yang kita dambakan benar-benar mengikut acuan timur yang penuh adab dan tatasusila.
Pada perhimpunan sebelah pagi, sekalian warga SMI mengikuti perutusan Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia. Seterusnya, pada pukul 11 pagi, pelajar berhimpun di dewan sekolah untuk mengikuti lintas langsung ucapan Menteri Pelajaran Malaysia merangkap Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin di Kuala Kangsar. Sebelum ini, ucapan menteri juga dibacakan semasa perhimpunan pagi.
Di luar dewan, hujan turun agak lebat menambahkan kedinginan suasana di dalam dewan. Mutu audio yang sedikit tersekat-sekat itu tidak menjejaskan tumpuan pelajar terhadap ucapan pak menteri. Sekurang-kurangnya, pelajar SMI boleh menyebut tema hari guru tahun ini: Guru Inovatif Melonjakkan Transformasi Pendidikan Negara.

No comments:

Post a Comment