TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, September 6, 2012

MAJLIS RUMAH TERBUKA AIDIL FITRI (MICHAELIAN'S RAYA GATHERING)

Ipoh, Khamis: 6/9/12 = 19 Syawal 1433

Kemeriahan sambutan hari raya puasa masih terasa. Warga SMK St. Michael, Ipoh (SMI) tidak ketinggalan dalam majlis keramaian rumah terbuka yang sudah menjadi tradisi di negara kita. Program anjuran Panitia Pendidikan Islam, dengan kerjasama Jawatankuasa Aktiviti Pendidikan Islam SMI (Japim) dan pihak sekolah diadakan di dewan sekolah bermula pada pukul 12.00 tengah hari.
Pengunjung rumah terbuka mendapat sambutan hangat hinggakan segenap ruang dewan dipenuhi. Orang kuat Panitia Pendidikan Islam, Ustaz Suhaimi, yang juga pengerusi kelab staf bertindak sebagai pegawai utama majlis. Kehadiran murid dijadualkan mengikut kumpulan bagi memastikan pergerakan mengambil makanan dan tempat duduk sentiasa mencukupi.
Kehadiran guru juga tidak serentak kerana aktiviti pembelajaran, serta peperiksaan percubaan SPM dan STPM masih berjalan. Sebagai tanda hormat, murid memberi laluan kepada guru mengambil juadah terlebih dahulu. Aneka makanan dan biskut raya menjadi tumpuan pengunjung.
Selain sate yang menjadi menu rebutan, minuman cendol turut diserbu. Lihatlah aksi mak cik penyedia cendol seakan-akan bersilat bagi memenuhi permintaan murid SMI yang berkerumun di situ. Maaflah gambar yang dipilih agak kabur, tetapi nilai ceritanya mungkin menarik!
Hadir sama dalam majlis ialah pengetua dan anggota pentadbiran sekolah. Pengerusi dan jawatankuasa PIBG turut datang memberi sokongan dan tanda muhibah. Gambar di atas pula menunjukkan sebahagian petugas majlis yang telah bertungkus-lumus membantu pihak penganjur melicinkan pelaksanaan program...

No comments:

Post a Comment