TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Saturday, February 23, 2013

LADAP TEMA KEBAJIKAN GURU (HUMANIZING THE SCHOOL)

Ipoh, Sabtu: 23/2/13 = 12 Rabiul Akhir 1434

Lebih seratus orang guru dan kakitangan SMK St. Michael, Ipoh (SMI) berkumpul buat kesekian kalinya bagi menjayakan program latihan dalam perkhidmatan (Ladap, in-service training, Inset, baca di sini), atau dahulunya disebut sebagai program perkembangan staf. Tujuan utama Ladap ialah untuk memantapkan proses pembaharuan dan penambahbaikan dalam amalan terbaik pendidikan di sekolah demi kecemerlangan murid. Kakitangan pelaksana atau sokongan juga ikut serta memandangkan peranan mereka yang tersendiri dalam bidang kerja yang telah ditetapkan.
Slot pertama Ladap diisi oleh wakil Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia (KPPK, NUTP, baca seterusnya portal ini), Encik Chan Eng Kuan, 48, yang memberi taklimat tentang program kebajikan guru kesatuan berkenaan. Jumlah keanggotaan semasa KPPK ialah 180,000 orang dan sentiasa membuka pintu keanggotaan kepada guru yang berusia di bawah 50 tahun, serta pendapatan bawa balik sebanyak dua per tiga gaji. Beliau turut mempromosi skim takaful NUTP-Etiqa Maybank bagi melindungi kebajikan guru secara khusus untuk rawatan di hospital.
Sebelum berhenti rehat, slot kedua diisi pula oleh semua lima orang penolong kanan SMI berdasarkan maklumat terkini bidang masing-masing. Selepas jamuan pagi, peserta ladap kembali ke auditorium untuk slot ketiga tentang 'Stres dan Cara Menangani' yang dikendalikan oleh Puan Rahilah binti Abdul Rahim, 32, pegawai psikologi Jabatan Kesihatan Perak, lulusan sarjana muda sastera, Universiti Malaya (2007). Semua peserta Ladap telah memberi kerjasama yang sangat baik bagi membolehkan pemudah cara undangan mengendalikan segala aktiviti dengan lancar...

No comments:

Post a Comment