TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Wednesday, February 27, 2013

PERSEKITARAN BAHARU SMK ST. MICHAEL (FASTER GROWING NEIGHBOURHOOD)

Sekali air bah, sekali pantai berubah. Peribahasa klasik itu menggambarkan perubahan zaman dan persekitaran yang tidak dapat dielakkan dengan berlalunya masa. Generasi demi generasi silih berganti sehingga tiada yang bersifat abadi. 
SMK St. Michael, Ipoh (SMI) sudah pun melewati usia 100 tahun penubuhannya tahun lalu. Kini, SMI mengorak langkah meniti perjalanan kecemerlangan abad kedua. SMI perlu berterusan mencipta kejayaan-kejayaan yang baharu supaya tidak semata-mata bermegah dengan sejarah.

Kemunculan pesaing dan rakan strategik institusi persekolahan yang baharu akan sentiasa berlaku bagi menampung permintaan masyarakat terhadap pendidikan. Sebagai salah satu mercu tanda dan khazanah warisan bandaraya Ipoh, SMI akan tetap istimewa. Kelebihan sedemikian tidak mungkin terpadam, malah menjadi penanda aras sebuah sekolah berkesan yang memiliki jenama, legasi, legenda, pencapaian, rekod dan keunggulan yang tinggi.
SMI sudah lama berjiran dengan Masjid India di hadapan pintu masuk utama ke perkarangan sekolah. Kecenderungan projek water front menjadikan Sungai Kinta di sebelah kiri SMI muncul sebagai tumpuan perniagaan, termasuk sebuah restoran Arab Yaman yang bernama Hadramaut. Kelihatan di belakang bangunan SMI ialah sebuah bangunan hotel bertaraf antarabangsa, iaitu River Front yang dimiliki oleh kumpulan Hill City.

SMI dikelilingi oleh pusat pentadbiran, institusi kewangan, premis borong, kelab eksklusif, rumah ibadah, Padang Ipoh, perpustakaan awam dan rangkaian jalan raya utama. Jumlah kenderaan semakin yang melewati SMI semakin banyak dan padat. Menjengah ke dalam kawasan SMI, di sana ada bunga-bungaan dan taman yang indah...

No comments:

Post a Comment