TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, June 13, 2013

SMI 'BERWAJAH BAHARU' LAGI (UPGRADING FACILITIES FOR MICHAELIANS)

Cuti pertengahan tahun 2013 mulai dari 24.5 hingga 9.6.2013 telah berakhir. Kini semua pelajar dan guru kembali ke sekolah untuk meneruskan agenda kecemerlangan pendidikan sebagai upaya menyumbang terhadap pencapaian status negara maju acuan sendiri menjelang tahun 2020. Dalam cuti singkat dua minggu itu, SMK St. Michael, Ipoh (SMI) sempat mengalami perubahan kemudahan fizikal demi keselesaan dalam proses pembelajaran dan mengukuhkan konsep sekolah selamat.
Kawasan luar dewan sekolah yang menghala ke gelanggang badminton kini dipasang atap telus cahaya bagi memastikan bahawa pada waktu hujan, warga sekolah akan hanya menerima tempias air hujan yang minimum dan tidak sampai basah kuyup. Dengan kemudahan terbaharu berkenaan, seluruh kawasan sekolah boleh dilalui walaupun dalam keadaan cuaca buruk tanpa menggunakan payung.

Pemilihan atap telus cahaya bertujuan untuk pemantauan pergerakan warga sekolah, sama ada dari aras bumi atau aras atas bangunan tanpa sekatan pandangan. Jika terdapat sampah yang tersangkut atau bagi maksud pembersihan, atap lut cahaya lebih mudah diuruskan. Mungkin juga suatu hari nanti gelanggang badminton akan dipasang atap telus cahaya sepenuhnya bagi mengelakkan laluan angin yang tidak sesuai bagi permainan bulu tangkis.

Seluruh bangunan sekolah juga kelihatan lebih ceria apabila telah dicat semula. Demikian juga sistem kamera litar tertutup (CCTV) dan peralatan paparan cecair kristal (LCD) juga disenggara dan diservis. Sesungguhnya persekitaran pembelajaran yang selesa pada akhirnya menyumbang terhadap pencapaian keseluruhan sekolah yang lebih baik hendaknya ...

No comments:

Post a Comment