TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Wednesday, February 19, 2014

HOKI KINTA UTARA: TIGA GOL PADANG JADI PEMISAH (VOTED IN THE TOUGH GROUP)

Ipoh, Rabu: 19/2/14 = 19 Rabiul Akhir 1435

Pertembungan dengan Sekolah Anglo-Chinese (ACS) Ipoh bagaikan misi hidup mati dalam meneruskan kemaraan ke pusingan seterusnya setelah kedua-dua pasukan tewas tipis kepada lawan masing-masing dalam aksi sulung semalam. SMK St. Michael, Ipoh (SMI) tewas 0-2 di tangan sekolah akademi sukan negeri, SMK Gunung Rapat, manakala ACS kecundang di tangan SMK Sungai Pari dengan jumlah gol yang sama. Rekod perlawanan tahun-tahun sebelumnya tidak boleh dijadikan perbandingan justeru kedua-dua pasukan menang dan kalah silih berganti.
serbuan ke kubu ACS pada minit kelapan

SMI bermula garang sebaik sahaja wisel dibunyikan. hantaran kencang ke kawasan D bagaimanapun hanya sedikit sipi daripada kayu stik pemain yang sudah menanti betul-betul di hadapan pintu gol yang ternganga. SMI memperoleh dua kali pukulan sudut penalti, manakala ACS tiga kali tetapi tidak masuk.
giliran ACS di hadapan kubu SMI

Dalam keasyikan memberi tekanan kepada benteng ACS, mereka melancarkan serangan balas kilat pada penghujung babak pertama. Dua gol padang dihasilkan secara berturut-turut dalam dua minit terakhir. ACS membawa bekalan selesa untuk mengharungi baki 20 minit lagi dalam separuh masa kedua.
penjaga gol SMI yang serasi

Penjaga gol kedua, Mohd Syahrin, murid tingkatan satu beraksi dengan cemerlang dalam babak pertama. Pada babak kedua, Arresh Norman Sidhu, penjaga gol pertama dimasukkan semula, namun tidak mampu menghalang gol padang ketiga pasukan lawan (minit ke-13). SMI berusaha keras hingga penghujung perlawanan, tetapi  benteng pertahanan lawan dikawal dengan begitu rapi ...

No comments:

Post a Comment