TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Tuesday, February 18, 2014

PASUKAN HOKI, RAGBI SMI LAKAR SKRIP BERBEZA (THE EMERGENCE OF NEW RIVALS)

Ipoh, Selasa: 18/2/14 = 18 Rabiul Akhir 1435

Cikgu Adi Yusri, guru pendidikan jasmani dan pendidikan kesihatan (PJPK) SMK St. Michael, Ipoh (SMI) membawa khabar gembira dari lokasi pertandingan ragbi apabila skuad SMI berjaya membenam cabaran 'musuh tradisi', iaitu SMK Anderson dengan keputusan 12-10. Walaupun Anderson bukan kuasa ragbi di Kinta Utara, tetapi justeru setiap pertandingan yang membabitkan SMI dengan sekolah berkenaan dianggap sebagai 'pertarungan maruah' dua buah sekolah premier, maka kemenangan itu memberikan kepuasan yang sukar untuk diungkapkan. Tahniah kepada skuad ragbi SMI yang berhasil membuktikan bahawa dalam bidang sukan kepintaran, SMI masih unggul.
Cikgu Veeriah dan Cikgu Adi

Apabila bercerita pula tentang hoki, SMI memiliki sejarah yang hebat kerana nama seperti Mohamad bin Abdul Hadi dan Foo Keat Siang, bekas Michaelian pernah meniti puncak gemilang sebagai kapten skuad hoki negara dalam temasya Olimpik dan dunia. Namun, Anderson yang diangkat sebagai sekolah projek hoki lelaki negeri Perak kini sangat sukar untuk digugat. Pasukan berkenaan telah membelasah SMK Bercham hampir 20 gol tanpa balas dan tanpa belas dalam perlawanan pembukaan kejohanan daerah Kinta Utara pagi tadi. 
aksi pemanas badan

Pasukan SMI pula bertemu dengan SMK Gunung Rapat, sebuah lagi sekolah yang bertaraf akademi sukan negeri. Walaupun Gunung Rapat menumpukan perhatian terhadap projek hoki perempuan negeri, namun skuad lelaki mereka tetap mendapat sentuhan 'projek', serta mempunyai kemudahan padang turf sendiri. Seawal minit kelima, Gunung Rapat berjaya memperoleh pukulan sudut penalti yang berjaya disempurnakan.
cemas di kubu sendiri

Babak kedua seolah-olah milik mutlak SMI dengan serangan bertali arus mengasak kubu lawan. Satu pukulan kencang dari luar kawasan D bagaimanapun tidak terkena mana-mana pemain yang sudah berada di kawasan D. Sebaliknya, Gunung Rapat berjaya memanfaatkan satu serangan balas yang pantas dengan satu gol padang kira-kira lima minit perlawanan hendak tamat. 
mencemaskan Gunung Rapat

SMI dihadiahkan pukulan sudut penalti pada penghujung perlawanan, tetapi sedikit tersasar. SMI masih mempunyai dua baki perlawanan dalam kumpulan D, iaitu menentang ACS dan SMK Sungai Pari esok. Kedua-dua perlawanan dipadang bersebelahan Stadium Sultan azlan Shah itu wajib dimenangi jika SMI berhasrat untuk mara ke pusingan lapan pasukan terbaik seperti tahun lalu ...

No comments:

Post a Comment