TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Saturday, May 31, 2014

KEM SOLAT PERDANA SMI JELMA SEMANGAT ISRAK MIKRAJ (ACQUIRING THE PURPOSE OF MANKIND'S CREATION)

Peristiwa Israk dan Mikraj sangat signifikan justeru perintah solat fardu lima waktu sehari semalam diterima secara langsung oleh baginda Junjungan Nabi Muhammad Sallallahu alaihi wasallam (perincian ilmiah: klik di sini). Sebagai rukun Islam kedua, solat ialah petunjuk unggul tentang makna kehidupan seseorang Islam yang bertaqwa lagi soleh. Begitu banyak hikmah dan rahsia solat telah dibincangkan lewat karya ulama muktabar dan dapatan penyelidikan mutakhir (klik di sini).

Panitia Pendidikan Islam, SMK St. Michael, Ipoh (SMI) dengan kerjasama Persatuan Pelajar Islam SMI , Jawatankuasa Program Islam SMI (Jappim) dan Gabungan Alumni Pelajar Islam SMI (Gapis) telah menjayakan kem solat perdana bertempat di dewan besar SMI pada tanggal 27 dan 28 Mei yang lalu, iaitu tarikh permulaan cuti pertengahan tahun. Penyertaan diwajibkan kepada semua pelajar Islam SMI yang mencecah angka 400 orang.

Seorang peserta yang ditemui sebelum program berlangsung memberitahu betapa dia teruja dengan kem solat perdana yang turut dimantapkan dengan kehadiran seorang selebriti Pencetus Ummah.

berita lanjut dan gambar menyusul ...

...

...

...

...

No comments:

Post a Comment