TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Saturday, May 3, 2014

ROMBONGAN KELAB STAF SMI KE KUALA KANGSAR (AWAY FOR STAFF DEVELOPMENT)

Kuala Kangsar, Sabtu:  3/5/14 = 3 Rejab 1453

Walaupun tempat yang ditujui dekat sahaja dan sebahagian anggota kelab staf SMK St. Michael, Ipoh (SMI) sudah biasa ke sana, tetapi pergi sebagai keluarga besar kelab staf sudah tentu berbeza. Program ke Kuala Kangsar dianjurkan bersama oleh Kelab Staf dan Jawatankuasa Ladap SMI. Sebanyak tiga buah bas sekolah telah disewa khas dengan tiga orang ketua rombongan, iaitu Cikgu Khiew Wai Mun (pengerusi kelab staf), Cikgu Ibrahim bin Ahmed dan Cikgu Zulkarnain bin Daud.
dalam perjalanan
(bas nombor 3)

Peserta rombongan menikmati sarapan pagi, iaitu nasi lemak (ayam drumstick), air mineral dan dua ketul kuih. Kesempatan berkumpul di dalam bas diisi dengan perbincangan santai tentang pengalaman yang bakal dilalui. Perkongsian tentang kisah-kisah lucu turut mengisi masa yang terluang bagi melupakan sebentar hal ehwal ikhtisas di sekolah.
Cikgu Rohana cuba menempa labu Sayong

Setelah melalui jalan kampung beberapa ketika, rombongan peserta tiba di kompleks koperasi industri kampung di Kepala Bendang, Sayong. Kunjungan ke bandar diraja Kuala Kangsar pasti tidak lengkap tanpa menjenguk industri kraf tangan labu sayong yang sangat masyhur itu. Banyak juga oleh-oleh yang dibeli oleh peserta rombongan di samping cenderamata percuma berupa labu sayong mini.
kenangan di perkarangan Galeri Sultan Azlan Shah

Menjelang tengah hari, rombongan menuju ke Dataran Arena untuk makan tengah hari ('sendirian berhad'). Kebetulan berlangsung pula acara One Kuale yang merupakan promosi pelancongan Kuala Kangsar. Kunjungan ke Galeri Sultan Azlan Shah pula kebetulan dengan ketibaan Yang Di-Pertuan Besar Negeri Sembilan yang disambut oleh Pemangku Sultan Perak, serta rombongan murid tingkatan dua MRSM Parit yang beroleh A dalam mata pelajaran Sejarah.
singgah solat zuhur di masjid Ubudiah

Usai menunaikan solat fardu zuhur secara berjemaah, peserta rombongan menikmati ais krim yang dijual di situ. Sesi bergambar tidak rasmi berterusan sebagai bukti kehadiran bersama rakan sejawatan. Maklumlah bahawa sekeping gambar mungkin lebih bermakna berbanding dengan seribu patah perkataan!
sinonim dengan kemajuan Kuala Kangsar

Agenda terakhir program Ladap Kuala Kangsar ialah mencuba laksa asli Pak Ngah bersebelahan SMJK Tsung Hwa, tidak jauh daripada Masjid Talang Hilir. Serbuan lebih seratus orang pelanggan secara serentak menjadikan pengurusan pesanan sedikit kelam-kabut. Kemudian, ketiga-tiga buah bas tiba serentak di hadapan pintu masuk utama SMI kira-kira pukul tiga petang ...

1 comment:

  1. Terima kasih guru-guru yang telah memberikan kerjasama yang begitu erat untuk menjayakan program kita kali ini. Rombongan ini berjaya kerana sokongan guru-guru semua.

    ReplyDelete