TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, September 22, 2011

BOLA SEPAK PREMIER: SMI 0, STAR 1 (MISSING IN ACTION)

Ipoh, Khamis: 22.9.11 / 24 Syawal 1432

Perlawanan yang sepatutnya bermula pukul 5 petang tertunda lebih sejam gara-gara masalah teknikal. Saingan separuh masa pertama nyata dikuasai oleh pasukan SMK St. Michael, Ipoh. Sebanyak empat peluang keemasan di hadapan pintu gol Star, tetapi semuanya sipi.
Kawalan bola SMI yang kemas menyebabkan Star terpaksa membuat beberapa percubaan jarak jauh yang menuju tepat ke gawang gol. Mujur "Apek" SMI sentiasa siap siaga menangkap bola dari setiap sisi. Maka, separuh masa pertama berakhir dengan kedua-dua pasukan terikat tanpa jaringan.
Apabila separuh masa kedua bermula, skrip perlawanan pun berubah. SMI yang bertungkus-lumus mencari gol awal tampak sedikit lesu. Star mengambil kesempatan itu dengan menguasai kawalan bola dan melancarkan serangan bertali arus. Akhirnya, pada minit ke-10, dalam keadaan kelam-kabut di hadapan pintu gol SMI, penyerang Star dapat melepaskan satu rembatan leret ke bucu gol SMI tanpa siapa dapat menahan.
Apabila azan Maghrib berkumandang, permainan dihentikan. Keadaan juga sudah gelap, sedang saingan masih berbaki 10 minit. Keputusan muktamad sama ada perlu perlawanan ulangan penuh, atau sebarang opsyen lain bergantung kepada jawatankuasa teknikal penganjur yang dijangka diketahui esok pagi...

No comments:

Post a Comment