TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Sunday, September 18, 2011

BOLA SEPAK PREMIER: SMI JUARA KUMPULAN C (THE ROAD TO GLORY)

Batu Gajah, Khamis: 16.9.11 / 18 Syawal 1432

Impian terus menyala. Pasukan bola sepak SMK St. Michael, Ipoh (SMI) melepasi pusingan awal kejohanan sekolah-sekolah premier sebagai juara kumpulan C.

Walaupun kedua-dua buah pasukan, SMI dan Sekolah Sultan Yusuf, Batu Gajah (SYS) telah layak ke pusingan kedua, pertembungan di laman SYS itu ialah pertarungan maruah. Kedua-dua pasukan memilih untuk bermain secara berhati-hati, sambil menyimpan tenaga bagi menghadapi saingan lebih mencabar yang menanti kelak. Hasilnya, kedua-dua pasukan terikat dengan keputusan seri 1-1.

SMI dan SYS mengutip 5 mata hasil dua kemenangan dan satu seri. SMI menewaskan ACS 2-0 dan St. Anthony, Teluk Intan 3-0. SYS pula menumpaskan ACS 3-2, dan St. Anthony 2-0. Kelebihan jaringan jelas berpihak kepada SMI, iaitu 6-1, berbanding SYS 6-3.

Undian pusingan kedua telah dibuat. Pasukan yang bakal berentap dengan SMI ialah SMK Clifford, Kuala Kangsar (Clifford) dan Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Ipoh (Star). Walaupun kedua-dua pasukan itu memiliki reputasi yang tersendiri, SMI harus meneruskan kemaraan tanpa rasa gentar.

Skuad SMI perlu menghadapi lawan satu demi satu  dengan berbekalkan percaturan taktikal jurulatih, serta kreativiti sepasukan di atas padang. Pertahanan kental seperti yang ditunjukkan dalam pusingan awal hendaklah dikekalkan supaya lawan tidak berpeluang menghampiri pintu go SMI. Sementara itu, jentera tengah dan sayap SMI harus bersedia mengkucar-kacirkan benteng lawan untuk membuka jaringan.

Selamat Berjuang... 

No comments:

Post a Comment