TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Friday, September 30, 2011

SMI, STAR SAMA HANDAL (THE SPIRIT OF PREMIERSHIP)

Ipoh, Khamis: 29.9.11 / 1 Zulkaedah 1432

Tahap kecergasan dan stamina jelas menentukan kedudukan dua pasukan bola sepak kejohanan sekolah premier yang bertarung dalam perlawanan ulangan petang tadi. SMI sekali lagi berkunjung ke laman Star dengan membawa harapan untuk mencatat kemenangan bergaya sebagai tuan rumah kejohanan edisi 2011 ini. SMI bermula garang dengan menyumbat gol pendahuluan. 
Skrip kemudian berubah tiba-tiba. Star menjaringkan dua gol untuk mendahului kedudukan 2 - 1 hingga tamat separuh masa pertama. SMI wajib menang jika masih berhajat menghuni kedudukan empat terbaik.

Star masih menguasai permainan pada awal separuh masa kedua hingga berjaya menambah jaringan yang berpunca daripada sepakan sudut yang singgah di bucu kanan penjaga gol SMI. Namun, skrip kembali berubah, SMI seolah-olah mendapat angin kedua, sedangkan Star pula yang tampak lesu.

Kesempatan itu digunakan dengan dua jaringan lambung (lob) cantik yang melepasi jangkauan penjaga gol Star ketika permainan masih berbaki 10 minit. SMI mendapat suntikan tonik baru mula mencatur peluang untuk mencari gol kemenangan. Namun, tiupan wisel penamat mendahului impian SMI.
semangat premier, saling mengucap terima kasih

Perlawanan berkesudahan seri 3 - 3. Star layak ke perlawanan penentuan tempat ke-3 menentang King Edward VII, Taiping yang ditewaskannya di peringkat kumpulan. Star memiliki kelebihan jaringan apabila hanya tewas tipis 2-3 kepada Cliffod, sedangkan SMI tewas 1-3.

Tahniah kepada seluruh pengendali dan pemain SMI yang telah mempamerkan persembahan yang sentiasa mencemaskan lawan. Pada masa depan, SMI perlu memberi perhatian kepada aspek kecergasan dan stamina supaya dapat mengekalkan rentak permainan sehingga wisel penamat ditiup pengadil. Tahun 2012 akan menyaksikan kemunculan pasukan impian SMI...

No comments:

Post a Comment