TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Sunday, September 25, 2011

CIKGU FAUZI PINDAH SEKOLAH (MICHAELIANS MISSING ANOTHER DEDICATED TEACHER)

Ipoh, Jumaat: 23.9.11 / 25 Syawal 1432

Ketika tahun 2011 hendak melabuhkan tirai, warga SMK St. Michael, Ipoh (SMI) kehilangan banyak sekali tonggak yang berjasa besar ekoran musim persaraan guru dan proses pusing tukar (redeployment) guru dan kakitangan sekolah yang telah berkhidmat dalam sesuatu tempoh, atau pengisian norma perjawatan berdasarkan opsyen guru. Terbaharu, SMI harus melepaskan seorang guru lelaki yang sangat disenangi dalam kalangan warga sekolah, iaitu Encik Mohamad Fauzi bin Ibrahim.
Ustaz Suhaimi, Cikgu Adi, Cikgu Fauzi dan Cikgu Ibrahim

Cikgu Fauzi menerima arahan pertukaran setara ke SMK Simpang Pulai mulai dari 16.9.11. Bagi melicinkan proses serah tugas, Cikgu Fauzi masih hadir ke SMI dalam tempoh seminggu daripada tarikh berkenaan. Maka, hari ini secara rasmi Cikgu Fauzi mengucapkan selamat tinggal, khususnya kepada rakan-rakan terdekat beliau berhampiran ruang komputer bilik guru.

Cikgu Fauzi berasal dari Selangor Darul Ehsan, tetapi telah lama menetap di Batu Gajah, Perak. Beliau ialah siswazah matematik dari universiti bertaraf Apex, iaitu Universiti Sains Malaysia (USM). Pengalaman belajar di sebuah sekolah berasrama penuh telah banyak membantu Cikgu Fauzi memahami watak atau karakter yang diperlukan untuk mencapai kecemerlangan dalam pembelajaran Matematik.

Cikgu Fauzi memiliki kepakaran mengajar kelas-kelas peperiksaan, iaitu tingkatan 3 dan tingkatan 5. Saban tahun, Cikgu Fauzi dilantik sebagai guru tingkatan. Cikgu Fauzi mudah didekati oleh murid dan sentiasa berusaha membimbing murid supaya melihat Matematik sebagai sesuatu yang menarik dan santai.

Cikgu Fauzi pernah dilamar untuk berkhidmat di pejabat pelajaran daerah, tetapi beliau lebih cenderung untuk terus menabur bakti secara langsung di bilik darjah. Sesungguhnya warga SMK Simpang Pulai sangat bertuah justeru menerima seorang guru matematik yang berpengalaman luas, kreatif dan mesra murid. Warga SMI mengucapkan selamat maju jaya kepada Cikgu Fauzi...

No comments:

Post a Comment