TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, June 28, 2012

HARI TERBUKA: KELAB PENULISAN AGIH BULETIN (HOME SUPPORT FOR LEARNING)

Ipoh, Selasa: 28.6.2012 = 8 Syaaban 1433

SMK St. Michael, Ipoh (SMI) menganjurkan hari terbuka penyerahan slip keputusan peperiksaan pertengahan tahun 2012 kepada ibu bapa murid yang berkelapangan mulai pukul 10 pagi berdasarkan lokasi bilik darjah. Jumlah kehadiran ibu bapa begitu memberangsangkan, contohnya kelas UA3 mencatat kehadiran sebanyak 75 peratus. Kesempatan bersemuka itu digunakan sepenuhnya oleh ibu bapa dan guru bagi mencapai kata sepakat menolong pelajar SMI ke arah pembelajaran yang lebih berkesan, serta berpencapaian tinggi.
Teoh Hook Ken UA3 bersama ibu bapa

Ibu bapa yang hadir memberikan maklum balas yang diharapkan supaya dapat membantu anak mereka lebih cemerlang dalam persediaan pembelajaran dan segala tugasan yang berkaitan dengan pentaksiran dan peperiksaan. Mereka juga diberi peluang untuk mengajukan sebarang kemusykilan berkaitan dengan pencapaian anak masing-masing. Pengukuhan tingkah laku positif juga diberi perhatian yang khusus.
Ibu Low Kha Chun UA3 menunjukkan buletin Kelab Penerbitan

Ibu bapa moden memang sibuk mencari rezeki, tetapi mesti sanggup memperuntukkan sejumlah waktu untuk berada di sisi anak-anak ketika mereka mengulang kaji atau menyiapkan kerja rumah. Hubungan keluarga yang berteraskan kasih sayang itu pasti menyumbang terhadap pencapaian pembelajaran anak-anak. Sokongan ibu bapa pasti melekat dalam ingatan mereka sampai bila-bila.
jawatankuasa redaksi membuat agihan buletin

Sementara itu, Kelab Penulisan dan Penerbitan telah mengagihkan buletin The Michaelian Voice edisi kedua secara percuma kepada ibu bapa yang hadir. Projek buletin seliaan Puan Shafinazaida binti Abdul Wahab itu merupakan hasil kerja anggota kelab tingkatan 6 Atas dan diberi sentuhan akhir oleh jawatankuasa redaksi tertinggi tingkatan 6 Rendah yang diketuai oleh Cheryl Santhini Francis. Walaupun nampak ringkas, namun penerbitan buletin berkenaan tidak semudah yang disangkakan...

No comments:

Post a Comment