TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Friday, June 29, 2012

CIKGU PANIR BERSARA PILIHAN (TRANSFORMING TEACHING SPIRIT TO BUSINESS WORLD)

Ipoh, Jumaat: 20.6.12 / 9 Syaaban 1433

Setelah hampir suku abad berkecimpung dalam kerjaya keguruan, Encik Panirchelvam a/l Pappoo, guru berpengalaman Pendidikan Moral dan Geografi bakal menempuh fasa baru kehidupan sebagai seorang ahli perniagaan sepenuh masa. Setelah berasa yakin bahawa diri telah sepenuhnya bersedia, Cikgu Panir, 50, mengemukakan permohonan bersara pilihan sejak tahun yang lalu. Beliau bersyukur justeru pihak Jabatan Perkhidmatan Awam meluluskan permohonan berkenaan.

Sempena persaraan Cikgu Panir, satu majlis khas ucapan selamat bersara telah diadakan dalam perhimpunan pagi khas, bersekali dengan promosi drama sekolah dan kejohanan sukan. Ketibaan Cikgu Panir disambut oleh pengetua, serta diiringi oleh semua penolong kanan, pengerusi PIBG dan Brother Vincent. Ucapan beliau juga mendapat tepukan gemuruh murid-murid, terutama daripada kelas Geografi dan Pengetahuan Moral.
Cikgu Panir memang disenangi murid justeru pendekatan mesra dan penyayang yang beliau amalkan, sama ada di bilik darjah mahupun di luar bilik darjah. Pencapaian mata pelajaran Pengetahuan Moral sentiasa cemerlang saban tahun. Malah, penulis blog, yang duduk bersebelahan beliau di bilik guru selama hampir 7 tahun, turut berguru dengan Cikgu Panir tentang teknik-teknik merancang penulisan jawapan yang baik ketika mengajar mata pelajaran berkenaan.

                                             sama-sama pernah berkhidmat di Kelantan

Kemudian, guru dan murid beratur untuk bersalaman dengan Cikgu Panir sambil mengucapkan selamat bersara. Walaupun tidak lagi berkhidmat di sekolah, Cikgu Panir menyatakan kesediaan untuk terus membantu murid SMI dalam menempa kejayaan. Pengalaman luas Cikgu Panir dalam dunia pendidikan pasti sangat berguna apabila beralih ke bidang perniagaan yang penuh cabaran, liku dan ujian...

No comments:

Post a Comment