TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, July 12, 2012

GUBAHAN BUNGA HARI ANUGERAH (MANIPULATING THE ORGANIZATIONAL TALENT)

Ipoh, Khamis: 12.7.12 / 22 Syaaban 1433

Tradisi hari anugerah kurikulum di SMK St. Michael, Ipoh (SMI) dimulakan dengan pertandingan gubahan bunga antara kelab, persatuan dan unit pakaian seragam. Semua gubahan kemudian diadili oleh hakim jemputan bagi memilih pemenang utama. Seterusnya, semua gubahan bunga yang masuk bertanding dipindahkan ke dewan sekolah sebagai hiasan meja, pentas dan laluan.
Sebanyak 78 penyertaan direkodkan pada tahun ini. Bunga yang digunakan ialah bunga hidup bagi mewujudkan keaslian dan kesegaran. Ternyata bahawa peserta yang mengambil bahagian telah mencurahkan segala kreativiti dalam tempoh yang begitu singkat untuk menghasilkan sebuah gubahan yang mempersona. 
Hakim pertandingan memberitahu bahawa perbezaan markah antara pemenang sangat kecil. Mereka mengambil sedikit masa untuk berbincang sebelum membuat keputusan muktamad. Gubahan pemenang utama bakal menghiasi meja tetamu kehormat majlis.
Akhirnya, kemenangan berpihak kepada gubahan oleh Kelab Pencegah Jenayah yang dianggotai oleh semua murid lelaki menengah atas. Tempat kedua jatuh kepada Kelab penulisan dan Penerbitan yang dianggotai oleh pelajar tingkatan enam, manakala ketiga ialah Kelab Bola Keranjang. Sekalung tahniah kepada semua pemenang dan terima kasih kepada jawatankuasa pertandingan yang dibimbing oleh Cikgu Karu dan Cikgu Rajan...

No comments:

Post a Comment