TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Tuesday, July 24, 2012

PELANCARAN SAMBUTAN MERDEKA KE-55 (PATRIOTISM IN SCHOOL)

Ipoh, Isnin: 23/7/12 = 3 Ramadan 1433

Generasi muda tidak memiliki pengalaman peribadi sebagai pejuang kemerdekaan. Mereka mungkin menerokai pengalaman generasi terdahulu menerusi pembacaan dan cereka. Maka, semangat cinta negara perlu disemai dan diperkukuh bagi memastikan bahawa jati diri sebagai anak bangsa yang berjiwa merdeka akan terus bersemi dalam sanubari.
wakil pelajar (Joshua Loo), wakil guru (Karunagaran), 
wakil kakitangan (Pritam Singh), pengetua dan PK Hem

SMK St. Michael, Ipoh (SMI) tidak pernah ketinggalan mengambil daya usaha menyemarakkan kesedaran mensyukuri nikmat kemerdekaan di bumi bertuah ini. Sebagai simbolik pelancaran sambutan bulan merdeka, penyerahan jalur gemilang disempurnakan semasa majlis perhimpunan mingguan pagi Isnin. Bendera negara kemudian berkibar megah mengiringi lagu patriotik yang dipersembahkan oleh pasukan pancaragam sekolah.
Gimik deklamasi sajak juga disampaikan oleh Cikgu Adi Yusri dan Mohd Asraff dari 5V1. Ada nada kesal dan ada nada gesaan supaya generasi pascamerdeka bersiap sedia menghadapi pancaroba penjajahan bentuk baharu yang bersifat halus lagi tersembunyi. Acara sambutan penuh bakal berlangsung pada 3 September, manakala tarikh Hari Malaysia (16 September) menutup tirai sambutan gilang-gemilang kemerdekaan negara.

No comments:

Post a Comment