TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Tuesday, July 31, 2012

DERMA DARAH SMI CATAT REKOD BAHARU (HIGH AWARENESS ABOUT THE GIFT OF LIFE AMONG MICHAELIANS)

Ipoh, Isnin: 31/7/12 = 11 Ramadan 1433

Sejumlah lebih 200 orang pelajar prauniversiti SMK St. Michael, Ipoh (SMI) telah mendaftar untuk proses derma darah sejak awal pagi ini di dewan sekolah. Sambutan luar biasa terhadap program tahunan tingkatan 6 itu menunjukkan tahap kesukarelaan yang tinggi dalam kalangan pelajar. Pasukan derma darah hospital tidak menang tangan untuk melayan sedemikian banyak penderma secara sekali gus.
Sebelum layak menderma darah, pelajar perlu menjalani pemeriksaan tahap kesihatan dan jenis darah oleh doktor yang bertugas. Ada seorang dua pelajar yang kecewa tidak dibenarkan menyumbang kerana berat badan mereka kurang daripada 45 kilogram. Namun, mereka tetap gembira apabila disahkan oleh doktor sebagai sihat walafiat dan bebas daripada penyakit.
Justeru kakitangan yang terhad, serta bilangan peralatan juga hanya mampu menampung beberapa orang penderma darah darah dalam satu-satu masa, maka proses berkenaan bakal diteruskan pada hari Jumaat. Penyelaras program, Puan Hajah Zaliha binti Ismail memberitahu bahawa sistem nombor giliran akan digunakan bagi memastikan kelancaran proses derma darah dan pelajar tidak perlu menunggu agak lama untuk itu. Semua pelajar yang berjaya menderma darah akan diberikan markah kokurikulum dan dicatatkan dalam sijil sebagai tanda penghargaan...

No comments:

Post a Comment