TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, October 25, 2012

ANUGERAH KOKURIKULUM FORMAT BAHARU (BEHAVIOURAL COMPETENCIES AT SCHOOL)

Ipoh, Rabu: 24/10/12 = 8 Zulhijjah 1433

Kebolehan seseorang insan bukan sahaja diukur menerusi pencapaian akademik semata-mata, sebaliknya perlu berganding dengan kemahiran insaniah yang tertinggi. Maksudnya ialah sikap seseorang yang tergambar oleh tingkah laku yang beradab, sikap yang terpuji dan tahu membawa diri dalam persekitaran yang berbeza. Di sekolah, proses pemupukan kemahiran insaniah begitu terserlah lewat kegiatan kokurikulum, iaitu pelaksanaan ilmu pengetahuan di luar sesi pembelajaran rasmi bilik darjah.
SMK St. Michael, Ipoh (SMI) memberi pengiktirafan kepada pelajar yang memberi sumbangan terhadap kelangsungan aktiviti kokurikulum sekolah sepanjang tahun 2011, serta kepada Michaelian yang berjaya mencatatkan pencapaian membanggakan dalam acara masing-masing. Kali ini, majlis dilangsungkan di tapak perhimpunan mingguan supaya sekalian warga sekolah dapat meramaikan majlis, berbanding dengan jika di dalam dewan sekolah seperti lazimnya. Majlis yang dimulakan pada pukul 7.30 pagi itu hanya memakan masa lebih sedikit daripada satu jam kerana perancangan acara yang begitu baik.
Sijil disampaikan kepada semua pemimpin pelajar, termasuk pengawas sekolah, pengawas pusat sumber, majlis ketua kelas, dan pelajar yang  berjaya mengharumkan nama sekolah dalam acara koakademik, sukan dan sebagainya. Pelajar yang mencatat kehadiran penuh sepanjang tahun 2012 juga turut dikurniakan sijil kepujian khas. Tetamu kehormat ialah Dato' Bro. Vincent, wakil PIBG dan OMA
anugerah warna sekolah dalam bentuk plag khas 
(pemenang gangsa wushu Sukma, pelajar lelaki LS3)

Selain sijil dan hadiah iringan yang lain, pencapaian cemerlang peringkat kebangsaan diberi penghormatan warna sekolah. Calon-calon terbaik peperiksaan percubaan STPM pula diberi insentif wang tunai sebanyak RM50 seorang. Majlis juga diserikan dengan acara selingan seperti persembahan pancaragam dan seni bela diri juga berjaya mencuri perhatian khalayak yang hadir. 

No comments:

Post a Comment