TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Monday, October 1, 2012

BOLA SEPAK SMI TERUS UNGGUL (MICHAELIAN'S POWERHOUSE TRIUMPH)

Ipoh, Isnin: 1/10/12 = 15 Zulkaedah 1433

Kunjungan ke SMK St. George, Taiping membawa pulang berita gembira. Tuan rumah yang menganjurkan edisi khas perlawanan bola sepak ternyata menjemput pasukan yang tepat, iaitu SMK St. Michael, Ipoh (SMI) yang memang dikenali di daerah Kinta Utara sebagai perlu diberi perhatian. Asakan rangkaian penyerang SMI sukar dibendung, manakala pertahanan SMI sukar ditembusi.
Skuad SMI diketuai oleh Anil Saini Singh, pelajar tingkatan 5S1 yang memaparkan corak permainan bervariasi dengan taktik hantaran bola ala EPL. Pada babak pertama kedua-dua pasukan mempamerkan permainan secara berhati-hati. SMI membariskan majoriti pemain skuad bawah 15 tahun terlebih dahulu.
Pada separuh masa kedua, SMI mulai bertindak lebih garang. Perlawanan berkesudahan dengan jaringan gol 3 - 1 yang memihak kepada pasukan pelawat. Kehadiran Khairul Amirin, murid tingkatan 3A1 yang merupakan pemain negeri turut membantu jentera serangan untuk menggegar gawang pasukan tuan rumah.
Pada sesi perhimpunan mingguan pagi tadi, pengetua SMI, Puan Loh Wei Seng, telah sudi mengalungkan semula pingat kemenangan kepada semua pemain. Sesungguhnya kejayaan dalam apa-apa jua skala pertandingan perlu diberi pengiktirafan. Pasukan bola sepak SMI di bawah bimbingan Cikgu Saiful Bahri itu boleh mara lebih jauh, insya-Allah...

No comments:

Post a Comment